Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: 'Verschuif 15% budget van tv naar online'

Marketeers zouden 15% van hun reclamebudget van TV naar online moeten verschuiven om effectief bereik tegen lagere kosten te realiseren, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het internationale Interactive Bureau (IAB) maakte deze week op de jaarlijkse Leadership Meeting in Phoenix de resultaten bekend van een uitgebreid onderzoek met de titel 'A Comprehensive Picture of Digital Video and TV Advertising: Viewing, Budget Share Shift and Effectiveness'. Het onderzoek werd uitgevoerd door Nielsen en mede gefinancierd door Microsoft en Yahoo.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek werden echte TV-schema's van adverteerders gebenchmarked wanneer zij geld naar digital verschoven. In totaal werder 18 TV-schema's tussen de verticals van adverteerders onderzocht, onder meer de categorieen Consumer Packeaged Goods (CPG), Health & Beaty en Food & Beverage, Technologie, Automotive, Retail, Finance en Telecom. Hieruit bleek dat bijna alle categorieën profiteerden van een verschuiving van 15%:
- CPG groeide met 3,4% onder de 18+ doelgroep.
- Andere categorieen groeiden met 6,2%
- de kosten daalden van 67,6k dollar per punt naar 63,0K
- CPM's daalden van 13,82 dollar naar 12,31 dollar.

Volgens het onderzoek vergrootte het verschuiven van TV-budget niet alleen bereik, maar werd ook effectiviteit vergroot. De combinatie van digital en tv-commercials leverde dubbel bereik op met nog hogere effectiviteit. Met name video-advertenties gaven een boost aan merkherinnering met 33% als dezelfde spot ook op tv werd uitgezonden, maar er werd ook een positief effects bij display gevonden.

Het is de downloaden op de website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in