Overslaan en naar de inhoud gaan

Essent moet 47.500 euro boete betalen vanwege negeren Bel-me-niet

Energiebedrijf Essent heeft de telemarketingregels overtreden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf had volgens de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) in 2010 en 2011 veel mensen gebeld met een commercieel aanbod, terwijl die stonden ingeschreven bij het Bel-me-niet Register.

related partner content for mobile comes here

Essent maakte voor de werving gebruik van telefoonnummers van consumenten die hun gegevens hadden achtergelaten via enquêtes op websites.

Het bedrijf mag die gegevens alleen gebruiken voor telefonische werving als consumenten daar uitdrukkelijk om hebben gevraagd. De adressen van mensen die hebben aangegeven dat niet te willen, hadden dus uit het belbestand moeten worden verwijderd.

ACM begon een onderzoek naar aanleiding van klachten van consumenten bij , het consumentenloket van ACM, schrijft het ANP. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in