'Eén Appelsientje-merk verwarrend'


Sappengigant Riedel Drinks voerde vorig jaar een ingrijpende operatie uit met zijn Appelsientje-producten. Er wordt voortaan één merknaam gevoerd: Appelsientje. Ook kwam er een nieuwe verpakking.
Onderzoek heeft uitgewezen dat één op de drie consumenten vindt dat de smaken van Riedel nu moeilijk herkenbaar zijn, meldt het Utrechts Nieuwsblad. Appelsientje, dat is voor velen kennelijk toch nog steeds per definitie sinaasappelsap. Het succes van het merk vormt daarmee tegelijkertijd de zwakke schakel van de veranderingsoperatie. Na eigen waarnemingen in de supermarkt was ook voor het bedrijf zelf duidelijk dat de herkenbaarheid van de smaakvariant te wensen over liet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRiedel gaat nu de vernieuwde verpakking nog eens kritisch onder de loep nemen. Tegenover het supermarktblad Distrifood kondigde algemeen directeur Frank Mink aan dat op het andermaal vernieuwde pak duidelijker zal worden aangegeven om welke smaak het gaat, met verschillende lettertypen en aanduiding van de productsoorten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid