Overslaan en naar de inhoud gaan

'Eén Appelsientje-merk verwarrend'

Merknamen als Goudappeltje, Zontomaatje, Fruitdruifje zijn verdwenen en heten sinds kort allemaal Appelsientje. Consumenten kunnen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sappengigant Riedel Drinks voerde vorig jaar een ingrijpende operatie uit met zijn Appelsientje-producten. Er wordt voortaan één merknaam gevoerd: Appelsientje. Ook kwam er een nieuwe verpakking.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek heeft uitgewezen dat één op de drie consumenten vindt dat de smaken van Riedel nu moeilijk herkenbaar zijn, meldt het Utrechts Nieuwsblad. Appelsientje, dat is voor velen kennelijk toch nog steeds per definitie sinaasappelsap. Het succes van het merk vormt daarmee tegelijkertijd de zwakke schakel van de veranderingsoperatie. Na eigen waarnemingen in de supermarkt was ook voor het bedrijf zelf duidelijk dat de herkenbaarheid van de smaakvariant te wensen over liet.

Riedel gaat nu de vernieuwde verpakking nog eens kritisch onder de loep nemen. Tegenover het supermarktblad Distrifood kondigde algemeen directeur Frank Mink aan dat op het andermaal vernieuwde pak duidelijker zal worden aangegeven om welke smaak het gaat, met verschillende lettertypen en aanduiding van de productsoorten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in