Overslaan en naar de inhoud gaan

Directeur journalistiek Marcel van Lingen weg bij Talpa Network

Hij vertrekt per 1 februari.
Marcel van Lingen
Marcel van Lingen

Directeur journalistiek Marcel van Lingen heeft besloten per 1 februari volgend jaar Talpa Network te verlaten. Hij was bijna twee jaar werkzaam in, zoals hij zelf zegt de ‘machinekamer’ van het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Van Lingen was voorheen werkzaam als directeur en hoofdredacteur van het ANP, dat Talpa Network in 2018 heeft overgenomen. Van Lingen heeft zich volgens Talpa Network 'voornamelijk beziggehouden met het overbrengen van zijn ruime kennis op journalistiek gebied aan de jonge generatie'. 

Pim Schmitz namens de raad van bestuur van Talpa Network: 'Met zijn ruime ervaring heeft hij als nestor binnen Talpa Network zijn kennis overgedragen aan een hele nieuwe generatie. Daarvoor zijn wij hem zeer erkentelijk.'

Van Lingen: 'Het was een eer en een genoegen bij te dragen aan de inhoudelijke versterking van Talpa Network. Ik heb met veel plezier samengewerkt met de jonge generatie datagedreven nieuwsmakers bij Talpa Network.'

Van Lingen werd vorig jaar april directeur journalistiek bij Talpa Network. Het bedrijf van John de Mol had de ambitie om een eigen nieuwsmerk en -platform te bouwen. Die plannen zijn inmiddels van de baan en in plaats daarvan mikt Talpa Network nu op het nieuwsmerk dat het al in huis had: Hart van Nederland. Van Lingen krijgt dan ook geen opvolger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in