Overslaan en naar de inhoud gaan

David Lette verlaat Heineken, met Els Dijkhuizen stelt de brouwer de eerste vrouwelijke cmo ooit aan

Na 18 jaar Heineken beproeft Lette zijn geluk buiten de company. Waar is nog niet bekend.
David Lette
David Lette
© Heineken
David Lette
David Lette
© Heineken

David Lette verlaat Heineken. Hij startte bij de brouwer in 2003 in Singapore bij Asia Pacific Breweries als Premium Brands Manager om uiteindelijk op te klimmen tot directeur marketing Heineken Nederland, de functie die hij de afgelopen vier jaar invulde. Lette, die ook al voor zijn periode bij Heineken een ‘global citizen’ was, was ook happy met die positie omdat het hem de gelegenheid bood om na 41 jaar ‘rondzwerven’ terug te keren naar Nederland.

related partner content for mobile comes here

Heineken roemt Lettes wapenfeiten: ‘een enorme boost van Heineken 0.0’, ‘een sterke groei van de premium merken Desperados en Affligem’ en ‘de gloednieuwe commercials voor Brand en ook Affligem’.

Els Dijkhuizen
Els Dijkhuizen Heineken

Vrouwelijk directeur marketing

Dijkhuizen, die Lette per 1 januari opvolgt, is de eerste vrouwelijk directeur marketing bij Heineken Nederland ooit. In haar nieuwe rol is zij ook onderdeel van het managementteam van de Nederlandse tak. In de afgelopen twaalf jaar was Dijkhuizen op diverse terreinen actief binnen Heineken, waaronder op het gebied van innovatie, communicatie, digital marketing, brand design en trade marketing.

De functie van waaruit ze de overstap maakt, is director global Heineken communication & innovation. Heineken: ‘Voor Heineken Silver heeft haar team voor een veelbelovende start gezorgd in landen als Vietnam en China. Ook was Els nauw betrokken bij alle merkcommunicatie van Heineken rondom de UEFA Champions League Rugby World Cup en de Socialize Responsibly campagne.’

Voor Heineken deed Dijkhuizen ervaring op bij onder meer Coca-Cola en de Smiths Food Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rik ten Wolde

Stel je eens voor dat de kop zou zijn: “Heineken stelt man als cmo aan”.
Ik snap werkelijk waar niet waarom het relevant is dat de nieuwe cmo een vrouw is.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in