Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste bureaus uit New York bij Adobe User Group

De New Yorkse bureaus Your Majesty, Stinkdigital, Huge en B-reel stonden dinsdag bij de Adobe User Group op het podium. Tijmen Moltmaker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Adobe User Group had de bureaus voor zijn 31e bijeenkomst uitgenodigd. Het event was drie weken van tevoren volgeboekt. Bezoekers van het Hofplein-theater in Rotterdam kregen er een dag vol inspiratie..

related partner content for mobile comes here

Voorzitter Bert Hagendoorn opende de meeting met het nieuws dat de Adobe User Group meer dan 5 jaar bestaat, ruim 6000 leden heeft en wereldwijd een van de grootste Adobe-community's is.
Voor de thuisblijvers werd de meeting online live gestreamd door bureau dpdk dat tevens de host leverde: creatief directeur Michael Vromans.

Your Majecty Amsterdam
De eerste spreker was Georgios Athanassiadis van Your Majesty. Hij vertelde dat Your Majesty een kantoor in Amsterdam heeft geopend. Hij stond uitgebreid stil bij Nature Valley Trail View, een project waarbij ze met Google Street View drie Amerikaanse natuurparken hebben vastgelegd. Er is 530 kilometer gelopen en 8 terrabyte aan data verzameld, waardoor je nu via een website door de prachtige natuur van de Grand Canyon, Yellowstone en de Great Smokey Mountains kunt lopen.

Proefdraaien
Ook Andy Kinsella van Stinkdigital liet een paar prachtige projecten zien, waaronder 'The sound of creation' voor Philips en 'You drive' voor Mercedes Benz. 'Amphibiox' voor Geox kwam uitgebreider aan bod. Andy liet diverse fases van het project zien, van het uitwerken van de eerste ideeën en lokaal proefdraaien tot de echte opnames en de bewerking van de beelden. Afhankelijk van het project en de wil om het binnen te halen, wordt er soms al veel tijd in een pitch gestoken om daar al boven de concurrentie uit te steken.

Mama
Na de pauze was het de beurt aan Seth Weisfeld van Huge, die een geweldige presentatie gaf. Daarin stond Seth uitgebreid stil bij zijn persoonlijke inspiratiebronnen en zijn definitie van design. Diverse quotes als 'Inspiration is the difference between great and OK design' en 'As simpler as possible, but no simpler' kwamen voorbij, waarbij Seth telkens duidelijke voorbeelden toonde. Ook Seths moeder kwam in zijn presentatie voorbij. 'Vraag je bij alles wat je maakt of je je moeder moet uitleggen hoe het werkt. Pas als dat niet hoeft, is iets echt goed.' Pas aan het eind kwamen enkele projecten langs waar Seth aan had meegewerkt.

Claudio Guglieri (foto) van B-reel NYC was als laatste aan de beurt. Begonnen als developer ging hij voor de uitdaging de designkant op. Naast zijn werk is hij veel met persoonlijke projecten bezig, om zichzelf scherp te houden. Hierin probeert hij producten te verbeteren. Zijn focus ligt nu op het ontwerpen van apps zonder buttons en volledig gesture-driven. Claudio benadrukte nogmaals dat het belangrijk is jezelf uit te dagen en te delen via community's als Dribbble en Behance. Je moet laten zien dat je steeds beter wordt in wat je leuk vindt.

Tijmen Moltmaker is freelance contentstrateeg.
Fotografie: Roy del Vecchio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in