Overslaan en naar de inhoud gaan

Amber Brantsen weg bij NOS Journaal, gaat Formule 1 bij Viaplay presenteren

Streaming-sportdienst haalt presentratrice binnen voor studioprogramma rond Formule 1-uitzendingen.
Amber Brantsen
Amber Brantsen
© ANP, Stefan Heijdendael
Amber Brantsen
Amber Brantsen
© ANP, Stefan Heijdendael

Het kocht de rechten voor de Formule 1, PDC Dart, de Duitse Bundesliga, Engelse Premier League en stort zich nu ook op de presentatoren. Viaplay, de streamingsdienst van de Scandinavische Nordic Entertainment Group, heeft Amber Brantsen aangetrokken, de anchor van het NOS Journaal.

related partner content for mobile comes here

Brantsen gaat over vier maanden, als het seizoen 2022 begint, het studioprogramma rondom de Formule 1-uitzendingen presenteren. Wie naast haar aan tafel plaatsnemen als analisten wordt later bekendgemaakt.

Amber Brantsen (32) is een fan van de Formule 1 en deed al dienst bij de NOS als presentatrice van de NOS Formule 1-podcast. Ze zegt te hopen met Viaplay een breder publiek met de Formule 1 te bereiken. ‘Samen met mijn Viaplay-collega’s in andere landen kunnen we bovendien meer kanten van de Formule 1 laten zien dan ooit tevoren.’

Van stagiair tot Journaal-anchor

Brantsen begon als stagiaire bij de NOS en werd later onder meer nieuwslezer op de radio en presentator van het NOS Radio 1 Journaal. In 2017 maakte ze de overstap naar de Journaals op tv.

Het Nederlandse sportteam van Viaplay staat onder leiding van Marco Zwaneveld, die op 1 november gestart is als Head of Sports in Nederland. Hij is blij met de komst van Brantsen die ‘door haar journalistieke achtergrond en nieuwsgierigheid’ de kijkers op de juiste manier weten te boeien en informeren'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in