Cannes Lions: 20 pct minder inzendingen

Het aantal ingezonden campagnes voor het reclamefestival in Cannes is wereldwijd met bijna 20 pct gedaald.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal Nederlandse inzendingen daalde, in lijn met deze trend, van 522 vorig jaar naar 406 dit jaar. De grootste daling geeft (wereldwijd) de categorie Press (print) te zien: -32 pct (van 7442 inzendingen vorig jaar naar 5048 nu), maar ook de categorieën film (-25 pct), outdoor (-23 pct) en Cyber (-20 pct) leveren flink in.

Alleen de categorieën Design Lions en Promo Lions zijn in het aantal inzendingen wereldwijd licht gegroeid. De nieuwe categorie PR Lions scoort vooralsnog matig: wereldwijd slechts 431 inzendingen. In totaal telt Cannes dit jaar 22.652 entries, vorig jaar waren dat er 28.284.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie