Overslaan en naar de inhoud gaan

VPRO wil met nieuwe merkcampagne verbinding maken met 'alle soorten kijkers en luisteraars'

De campagne leunt op kunst van de Britse kunstenaar Mrs Luvaluva en is ontwikkeld door Herc.
VPRO Breinvoer
Een still uit de campagne
© Afbeelding: VPRO
VPRO Breinvoer
Een still uit de campagne
© Afbeelding: VPRO

VPRO lanceert zijn eerste merkcampagne die ontwikkeld is door Herc, sinds november het creatief bureau van de publieke omroep. De merkcampagne wil een jongere en meer diverse generatie bereiken, die nog is opgegroeid met radio en televisie maar steeds meer online kijkt en luistert. Het thema van de campagne is 'Breinvoer' en leunt op artistieke kunst van de Britse kunstenaar Mrs Luvaluva.

related partner content for mobile comes here

'Onorthodoxe denkrichtingen'

Die kunst omvat een combinatie van CGI-animatie (op de computer ontwikkelde beelden), 3D-printing, schilderen en boetseerwerk. Volgens VPRO en Herc is de kunst 'een moderne interpretatie van de tijdloze visuele wereld van de VPRO.' De Breinvoer-uitingen moeten duidelijk maken dat VPRO verschillende soorten originele content maakt, van eigen journalistiek en documentaires tot kinderprogramma's en grappige late-night-shows.

Sarah Sylbing, hoofdredacteur van de omroep, zegt: 'Wat de VPRO kenmerkt is dat we de grenzen opzoeken: we gaan graag naar het buitenland maar zoeken ook naar onbekende verhalen, nieuwe vertelvormen en onorthodoxe denkrichtingen. De campagne weet die typische VPRO-sfeer perfect te vangen.'

De campagne wordt uitgezet op tv, YouTube, DOOH (vier grote steden en 21 NS-stations), Facebook, Instagram, DPG display, podcast-advertising en radio-advertenties in eigen programmering. 

Langere samenwerking

VPRO en Herc zeggen naast deze campagne ook samen te werken aan andere manieren om de omroep te laten communiceren rond programma's, partnerschappen en initiatieven voor de komende jaren.

Marc Oosterhout was betrokken bij de positionering van VPRO. Verantwoordelijk bij VPRO voor deze campagne waren Diederik Hoekstra, Joost Hosman, Anne-Miek van Uchelen, Hugo Blom, Sarah Sylbing en Lennart van der Meulen. De volledige creditlijst is hieronder te bekijken.

Bekijk de video hier.

Credits:

Herc
Executive Creative Director - Emilio de Haan en Rogier de Bruin
Managing Director - Clare Pickens 
Creative Directors - David Diankanguila en Dimitri Denueville 
Copywriter - Allard Jaspers en Rufus Ketting 
Strategy Director - Maarten Nefkens 
Strategist - Jhelisa Panfred 
Client Director - Selen Kirkagac 
Producer - Joze Rikken 
Designer - Astrid Niari 
Project Management - Sandra Blekemolen 

Productie 
Animator - MrsLuvaluva 
Offline edit Joppo/ De Grot 
Grading - Joppo/ De Grot 
Music - Niels den Otter / Audentity 
Voice Over - Daniëlle Zawadi 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marc Oosterhout

Dag Rens, het is Marc Oosterhout en niet Oosterhuis. Dank voor het wijzigen.
Marc Oosterhout ?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in