Overslaan en naar de inhoud gaan

Fitfluencers en hippe namen verleiden jongeren tot gevaarlijke sportsupplementen

Dopingautoriteit waarschuwt: fitnessmiddeltjes niet zo onschuldig als ze lijken.
Jongeren  in sportschool
Jongeren in sportschool
© Shutterstock
Jongeren  in sportschool
Jongeren in sportschool
© Shutterstock

De Dopingautoriteit waarschuwt jongeren: blijf weg van de razend populaire pre-workout-supplementen. Die middelen worden op sociale media heftig gepromoot, maar zijn gevaarlijker dan tieners en hun ouders denken, meldt het AD.

related partner content for mobile comes here

Vooral jongeren die veel aan fitness doen zijn volgens Hans Wassink van de Dopingautoriteit vatbaar voor de alom aanwezige reclame voor pre-workout-supplementen, die meer energie en uithoudingsvermogen beloven.

Wassink: ‘Die producten worden op sociale media heftig gepromoot door fitfluencers die ze zelf soms ook verkopen. En ze hebben allerlei hippe namen als 'boost', 'blast' en 'power' die heel onschuldig overkomen.’

In de producten zitten soms verboden stoffen als DMAA (dimethylamylamine) die onder de dopingwet vallen en in het ergste geval tot hartproblemen en beroertes leiden, aldus het AD.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in