Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat gaat meer advertenties tonen om inkomsten te vergroten

Alle gebruikers krijgen straks te maken met advertenties in Spotlight. Er komen ook reclames in My AI.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snapchat gaat meer advertenties tonen aan al zijn gebruikers. Zo gaat de nieuwe chatbot My AI gesponsorde tekstresultaten tonen en komen er ook nieuwe advertentiemethoden in de tabbladen Spotlight en Stories. Snap - het bedrijf achter Snapchat - zegt nog niet wanneer gebruikers meer advertenties kunnen verwachten. De extra advertentievormen lijken bedoeld om de dalende advertentie-inkomsten van Snap een halt toe te keren.

related partner content for mobile comes here

Gesponsorde resultaten in My AI

In My AI, een onlangs geïntroduceerde chatbot op basis van ChatGPT, schotelt gebruikers antwoorden voor op vragen als de beste restaurants in Amsterdam, leuke activiteiten voor kinderen en hoe lang het vliegen is van Eindhoven naar Malaga. Tussen die antwoorden komen straks gesponsorde resultaten, bijvoorbeeld van restaurants, speelhallen en luchtvaartmaatschappijen. De advertenties moeten relevant zijn voor de gebruiker, beklemtoont Snap. My AI was eerst alleen voor betalende Snapchat-gebruikers beschikbaar en komt nu voor alle gebruikers uit.

Microsoft gebruikt gesponsorde resultaten al langer in zijn slimme Bing-chatbot, die ook leunt op ChatGPT. 

Stories en Spotlight

Snap introduceert ook meer advertentiemogelijkheden in bestaande tabbladen van Snapchat. Zo kan een adverteerder straks de eerste videoreclame reserveren in de Friend Stories en kan een merk adverteren op het Spotlight-scherm. Hieronder is een afbeelding zichtbaar van een voorbeeldadvertentie van een bril tussen twee Spotlight-video's.

Snap Spotlight adverteren
Zo kan een reclame in Spotlight eruit zien Afbeelding: Snap

Advertentie-inkomsten onder druk

De vernieuwingen betekenen voor merken dat zij op meer momenten in de Snapchat-app kunnen adverteren. Snap hoopt hier extra inkomsten uit te halen. Het socialmediabedrijf rapporteerde vorige week zijn kwartaalcijfers, waaruit blijkt dat het aantal actieve gebruikers gegroeid is maar de advertentie-inkomsten gedaald zijn. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in