Overslaan en naar de inhoud gaan

Organisatie Songfestival laat honderd Nederlanders meedenken

Co-creatie om uitzending volgend jaar 'aantrekkelijker en inclusiever' te maken.
Duncan
© ANP
Duncan
© ANP

Bij de ontwikkeling van het concept van het Eurovisie Songfestival in 2020 in Rotterdam heeft de organisatie honderd bekende en onbekende Nederlanders betrokken. Met dit co-creatieve proces willen de organisatoren tot een uitzending komen waarin 'Nederland zich herkent en die Europa verrast'.

Deze 'Magic 100' werd onder meer gevraagd mee te denken over hoe het Songfestival beter en anders kan: aantrekkelijker, inclusiever, hoe kijkers voor en tijdens het event actiever te betrekken en iets positiefs achter te laten. Dit allemaal onder het motto ‘collaborate or die’. Bureau Fronteer begeleidde dit proces.

In de groep van honderd zaten namen als Sjoerd Raaijmakers (Vice NL); Karin Swerink (LINDA.); Anna Nooshin (influencer); Frits Huffnagel (Castro Communicatie); Kim Putters (Sociaal Cultureel Planbureau); Howard Komproe (Cabaretier); Alexander Klöpping (Blendle); Bo The (Boomerang Create) en Simone Weimans (NOS). 

Op dit moment legt Fronteer de laatste hand aan het Songfestival 2020 concept dat het team van producenten een dezer dagen zal voorleggen aan de EBU (red. Europese Radio-unie, European Broadcasting Union).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in