Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMarkt wisselt dagelijks van abriposter voor Black Friday-deals

Elke dag een andere poster op duizend locaties door het hele land. 'Alternatief voor huis-aan-huisfolder.'
Mediamrtk
Mediamrtk

MediaMarkt heeft om Black Friday deals onder de aandacht te brengen voor een geheel nieuwe reclamemethode gekozen: gedurende de hele Black Friday-week worden de posters van hun buitenreclamecampagne elke dag verwisseld. Het is volgens mediabureau Kinetic en exploitant JCDecaux - waarmee MediaMarkt samenwerkt - voor het eerst dat een abricampagne op deze manier wordt uitgevoerd.

related partner content for mobile comes here

Elke dag wordt een andere poster opgehangen op duizend locaties door het hele land. De aanbieding op de poster is ook maar een paar dagen geldig, waardoor de boodschap op elk moment actueel blijft. 

Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux: 'Wij bespeuren bij vooral retailers de behoefte naar een alternatief voor de huis-aan-huis-folder die snel uit de grote steden van Nederland verdwijnt. Door dagelijks de abri-affiches te wisselen, kunnen deze bedrijven nu ook zichtbaar op straat deze aanbiedingen communiceren. Met de zekerheid dat deze ook daadwerkelijk gezien worden door het grote publiek.'

Bereik en flexibiliteit

Door de korte actieperiodes die zij hanteren, kiest MediaMarkt normaal liever voor de flexibiliteit van digitale objecten. Hun actieperiode wijkt namelijk altijd af van de standaard inzet van analoge OOH, die minimaal een volle week bedraagt. Door voor posters te kiezen is MediaMarkt constant en met verschillende aanbiedingen zichtbaar tijdens de gehele Black Friday-periode. Petra van der Meer, OOH Media Specialist bij Kinetic: 'Daarmee realiseren ze een hoger bereik en een bredere nationale spreiding dan met digitale inzet. In feite combineren ze met deze campagne de voordelen van klassieke- en digitale OOH: het bereik en de spreiding van een abricampagne, plus de flexibiliteit van digitaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Robbert

Volgens mij hebben we dit (op iets kleinere schaal) een keer met de voorpagina van De Telegraaf gedaan: https://www.jcdecaux.nl/specials/telegraaf-voorpaginacampagne

Bart de Vries

Dat klopt Robbert, maar 55 posters in Haarlem wisselen is toch iets anders dan 1.000 posters in heel Nederland....

C de Jong

Ik heb er nog niet een gezien. Dus wat maakt het uit dat er iedere dag een andere hangt? En ik reis toch behoorlijk regelmatig met de bus.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in