De betrokken organisaties zijn ervan overtuigd dat veel verkeersongevallen kunnen worden voorkomen door weggebruikers bewuster te maken van het belang van goede verlichting en het tijdig controleren en (laten) repareren van hun lampen. Goede verlichting zorgt ervoor dat je onderweg beter kunt zien maar ook dat je beter wordt gezien. RDW, Centraal Beheer Achmea, Polaroid Eyewear, Valeo, Q-Park en De Garage hebben zich bij het initiatief aangesloten en ondersteunen de campagne intensief. De slogan van de campagne luidt: ‘Goed Licht Beter Zicht’.
Vanaf 27 oktober kunnen automobilisten een maand lang gratis hun verlichting laten controleren bij ruim 6.000 Bovag-autobedrijven in heel Nederland. Op 27 oktober, als de wintertijd ingaat, kan rijdend Nederland ook terecht bij de ANWB-Wegenwachtstations en Q-park parkeergarages die vanaf 23 oktober vermeld staan op www.goedlichtbeterzicht.nl.
De campagne loopt in principe drie jaar. Communicatiemiddelen die worden ingezet om zoveel mogelijk mensen te bereiken zijn onder andere grote attentieborden langs de snelwegen en provinciale wegen, de eigen media van betrokken partijen, landelijke en regionale advertenties, posters en folders. www.goedlichtbeterzicht.nl fungeert als de centrale campagnesite.
Het eerste campagnejaar dient een dubbel doel. Enerzijds werken aan de bewustwording en gedragsverandering van automobilisten en een actieve controle van hun autoverlichting. Anderzijds geldt de maand november 2007 als feitelijke nulmeting voor het aantal defecten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!