Calvé pindakaas heeft na een pitch waaraan drie reclamebureaus deelnamen, gekozen voor een nieuw bureau: Alfred. De andere bureaus die uitgenodigd waren om aan de pitch deel te nemen waren Ogilvy, waar Calvé pindakaas klant was, en TBWA.
Fleur van Bruggen van Unilever zegt dat Calvé pindakaas in het verleden vooral een sterke focus had op de emotie van het merk. In de toekomst zal het merk kiezen voor een meer productgerichte benadering, waarin vooral de gezondheidsaspecten van pindakaas naar voren worden gebracht. Van Bruggen: ‘Dat is ook in lijn met de “Niet voor niets campagne”.’
Alfred bleef volgens Unilever het dichtst bij de briefing. Van Bruggen: ‘Alfred heeft de “smeerargumenten” er op een overtuigende manier ingebracht en bleef tegelijkertijd dicht bij de merkwaarden van Calvé pindakaas.’ Alfred kon de vraag “wat is de rol van communicatie in de hele strategie?” volgens Unilever het beste beantwoorden.
Het eerste werk van Alfred zal in het tweede kwartaal van 2010 te zien zijn. Er wordt in ieder geval een televisiecommercial gemaakt. Over overige middelen is nog geen besluit genomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!