ShowHeroes Group breidt het vorig jaar gelanceerde Attention Index Model uit naar Connected TV (CTV). Door een samenwerking met het onafhankelijke onderzoeksbureau TVision krijgen de klanten van ShowHeroes direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie en advertentiepositie. Hiermee wil de specialist in digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen zijn missie versterken om meer transparantie te bieden en de kwaliteit van advertentiecampagnes verder te optimaliseren.
CTV-kijkgedrag
Met de uitbreiding van het Attention Index Model naar CTV biedt ShowHeroes adverteerders de mogelijkheid om niet alleen online, maar ook CTV-campagnes te analyseren en verbeteren. De samenwerking met TVision stelt ShowHeroes in staat maximale transparantie te bieden, afgestemd op specifieke technologie- en targetingbehoeften.
TVision kan registeren wie er in de kamer is, welke content wordt bekeken en en de daadwerkelijke interesse in de content.
Kwaliteit van aandacht
Ilhan Zengin, ceo van de ShowHeroes Group: 'Met ons Attention Index Model kunnen we adverteerders laten zien welke impressies echt impact maken. Door verder te kijken dan clicks en conversies, en ook user presence en ad interaction mee te nemen, helpen we merken om de kwaliteit van aandacht te verbeteren en onnodige impressies te vermijden.'
Volgens Tim Samsom, country manager Nederland bij ShowHeroes, kiest 83 procent van de kijkers die Connected TV boven lineaire tv en is er een stijging van de CTV-kijktijd met 44 procent sinds 2022. 'Daarmee is de smart-tv niet langer een trend maar een vast onderdeel van de Nederlandse huiskamer.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!