Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP actieplan coronacrisis: tot 900 miljoen aan besparingen

Topman Mark Read: WPP heeft sterke financiële positie.
Read
WPP ceo Mark Read
Read
WPP ceo Mark Read

WPP onderneemt als gevolg van de coronacrisis actie om zijn marktpositie proberen te behouden en de klanten te kunnen blijven bedienen. De grootste communicatieholding ter wereld gaat omgerekend '800 à 900' miljoen euro aan besparingen doorvoeren en schort dividend- en aandeleninkoop op. Ook rapporteert het concern voorlopig geen vooruitzichten voor 2020. 

De top van WPP heeft een loonsverlaging van 20 procent voor drie maanden aanvaard, salarisverhogingen zijn uitgesteld, er is een personeelsstop en uitgaven aan freelancers worden herzien. 

Daarnaast kijkt WPP naar verdere acties om de kosten te verminderen, afhankelijk van de impact van het virus op de bedrijfsvoering in de komende weken en maanden.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in