Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: hitmovie veroorzaakt 'Ordinary Barbie-trend' op Tiktok

Roze trends vliegen je om de oren sinds de nieuwe Barbie-film een week geleden uitkwam. Op Tiktok de hartverwarmende Ordinary Barbie Trend!
Image of the Barbie movie
Image of the Barbie movie

Spoiler alert! De Ordinary Barbie Trend sluit naadloos aan bij de grotere betekenis van de Barbie-film. Namelijk, niemand is perfect. Zelfs Barbie niet. En dat is helemaal niet erg. De film belicht thema's zoals female empowerment, de onbereikbaarheid van perfectie en de schoonheid van ouder worden. De Ordinary Barbie Trend benadrukt zelfliefde en moedigt vrouwen aan om zichzelf te omarmen, ongeacht of ze voldoen aan conventionele schoonheidsnormen. Hieruit volgt dat vrouwen vol trots inspirerende video’s op Tiktok creëren waarin ze een Ordinary Barbie zijn.

related partner content for mobile comes here

Wat is Perfectie?

Elke vrouw kan deelnemen aan deze trend door simpelweg zichzelf te vieren en te tonen wat haar definieert. TikTok gebruikers maken massaal gebruik van dit moment en delen video's waarin ze hun eigen flaws laten zien. De Ordinary Barbie Trend daagt het concept van "perfectie" uit en herdefinieert schoonheid als inclusief en representatief voor echte mensen, waarbij de nadruk ligt op onze verschillen en individualiteit. Deze krachtige beweging verandert niet alleen de beauty standards, maar biedt ook een platform voor zelfexpressie en empowerment.

Verbondenheid en Acceptatie

Deze trend heeft van TikTok een safe space gemaakt waar gebruikers hun authenticiteit kunnen uiten zonder angst voor veroordeling en dat is fantastisch. Het delen van persoonlijke verhalen, worstelingen en overwinningen heeft een ondersteunende gemeenschap gecreëerd die een gevoel van verbondenheid en acceptatie bevordert. De Ordinary Barbie Trend is een prachtig voorbeeld van hoe sociale media positieve veranderingen kunnen teweegbrengen en individuen kunnen aanmoedigen om hun ware zelf te omarmen.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in