Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA lanceert customer experience agency: TBWA\X

Creativiteit moet het onderscheidende vermogen zijn bij de nieuwe tak die voortkomt uit TBWA\Mobile.
Rik Ledder & Nishant Dogra
Rik Ledder & Nishant Dogra
© Suzanne Blanchard
Rik Ledder & Nishant Dogra
Rik Ledder & Nishant Dogra
© Suzanne Blanchard

TBWA lanceert een nieuw bureau, TBWA\X, met een focus op customer experience en performance marketing waarbij creativiteit het onderscheidende vermogen moet zijn. Kitty van Riemsdijk (voorheen IceMobile en Yourzine) treedt toe als managing director en stuurt samen met ceo Nishant Dogra TBWA\X aan. 

related partner content for mobile comes here

Customer experience is vaak veel van hetzelfde en de potentie van customer-centric marketing is groot volgens het bedrijf. 'Als bedrijf of merk speel je in op individuele inzichten en gebruik je media efficiënt en zo persoonlijk mogelijk. De uitkomst is vaak voorspelbaar, onopvallend en onnodig complex. Het is voor merken daarom lastig om echt onderscheidend en impactvol te zijn in de digitale wereld.'

De bestaande creativiteit van TBWA moet het onderscheidende vermogen zijn van TBWA\X en het nieuwe bureau wil de customer journey op een 'creatieve, disruptieve' en data-gedreven manier regisseren. Het richt zich met de nieuwe propositie op bestaande en nieuwe klanten. TBWA\X brengt de expertise van mobile, digital, CRM en Social Marketing samen met de creatieve vaardigheden van TBWA/NEBOKO 

Vliegende start door integratie

Door de integratie van bestaande competenties uit onder andere TBWA\Mobile, start het bureau met 80 specialisten op het gebied van customer experience. Hieronder vallen customer journey experts, CRM- en performance marketeers, social media specialisten, digital designers en developers. De komende tijd worden verschillende competenties versneld uitgebouwd. Volgens Ledder sluit TBWA\X aan op de vorig jaar opgerichte consultancy-tak New Growth Strategies

Nishant Dogra, ceo, TBWA\X: 'Als een van oorsprong specialistisch bureau (TBWA\Mobile) weten wij hoe complex het soms kan zijn om met verschillende bureaus tot goed werk met echte impact te komen. Met TBWA\X integreren wij verschillende customer experience & performance specialismen onder één dak.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Peter Meijburg

Customer centrum marketing, performance marketeers, disruptief... Woordjes die een totaal gebrek aan visie proberen te verbloemen. Kansloos.

Peter

Oei.. Klinkt als frustratie? Of zijn deze woorden te complex voor je?

Peter Meijburg

Customer centrum marketing. Ik bedoelde natuurlijk: customer-centric marketing. Dank u autocorrectie.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in