Overslaan en naar de inhoud gaan

Recma: Mindshare bovenaan, Initiative komt dichterbij

Mediabureaus van Publicis One dalen fors op de ranglijst in Nederland.
Recma
© 123RF
Recma
© 123RF

Mindshare (GroupM) blijft in Nederland bovenaan het rapport van Recma, Initiative (IPG Mediabrands) behoudt de tweede plaats, maar komt in de ranking op 'kwaliteit' wel dichterbij. Mindshare heeft 22 punten (vorig jaar 23 punten) en Initiative 20 (vorig jaar 16 punten). 

Het Parijse onderzoeksbureau beoordeelt wereldwijd en landelijk mediabureaus die onderdeel uitmaken van een netwerk. Deze cijfers hebben betrekking op het jaar 2018. Het gaat daarbij om een benchmark op klantprofielen, awards, stabiliteit van klantrelaties, business retentie, continuïteit management, awards, (digitaal) talent en middelen. 

related partner content for mobile comes here

Puntverlies voor Starcom

MediaCom (GroupM) is derde met 14 punten (was 15), OMD (Omnicom Media Group), Wavemaker (GroupM) en Carat (Dentsu Aegis Network) delen een vijfde plaats met 12 punten. 

UM (IPG Mediabrands) volgt met 10 punten, PHD (Omnicom Media Group) heeft er 7, Havas Media 6, Starcom (Publicis One) 3 en Zenith (Publicis One) 1 en Vizeum (Dentsu Aegis Network) 1.

Vooral opvallend is de harde daling van Starcom, dat vorig jaar nog 13 punten had. Ook 'zusje' Zenith daalt behoorlijk. Wavemaker en Carat hebben een hoger puntenaantal dan vorig jaar.

'Vorig jaar heeft Initiative in Nederland een forse groei laten zien in een dalende markt', reageert ceo Léonie Koning. 'Initiative volgt een eigen koers, waarbij ze erin geslaagd is om gelijktijdig de kwaliteit van de traditionele mediabureaudienstverlening te verbeteren en het bureau structureel klaar te stomen voor de toekomst.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in