Initiative bovenaan lijst new business 2020 in Nederland
Initiative (Mediabrands) leidt de new business-lijst van Nederlandse mediabureaus in 2020. Dat blijkt uit een rapport dat COMvergence recent publiceerde. COMvergence is een onafhankelijk internationaal onderzoeksadviesbureau dat analyse- en benchmarkstudies levert van reclame- en mediabureaus van de grote netwerken.
Met een bedrag van 63 miljoen dollar - inclusief retentie - staat Initiative ruim bovenaan, voor Zigt (52 miljoen), Havas Media en Wavemaker (GroupM) (beiden 29 miljoen) en M2Media (27 miljoen). Ook blijkt dat Mindshare (GroupM) het afgelopen jaar op -31 miljoen uitkomt en daarmee onderaan de lijst staat.
Abovo Media ontbreekt in de lijst.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisCOMvergence kijkt in tegenstelling tot onderzoeksinstituut Recma ook meer naar de digitale bestedingen. In de Recma-lijst staat Initiative al enige tijd bovenaan als meest succesvolle mediabureau in Nederland, met een groei van bijna 50 procent over drie jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid