Overslaan en naar de inhoud gaan

Initiative bovenaan lijst new business 2020 in Nederland

Bureau staat ook eerste in Recma-ranking.
Initiative
Initiative

Initiative (Mediabrands) leidt de new business-lijst van Nederlandse mediabureaus in 2020. Dat blijkt uit een rapport dat COMvergence recent publiceerde. COMvergence is een onafhankelijk internationaal onderzoeksadviesbureau dat analyse- en benchmarkstudies levert van reclame- en mediabureaus van de grote netwerken.

related partner content for mobile comes here

Met een bedrag van 63 miljoen dollar - inclusief retentie - staat Initiative ruim bovenaan, voor Zigt (52 miljoen), Havas Media en Wavemaker (GroupM) (beiden 29 miljoen) en M2Media (27 miljoen). Ook blijkt dat Mindshare (GroupM) het afgelopen jaar op -31 miljoen uitkomt en daarmee onderaan de lijst staat.

Abovo Media ontbreekt in de lijst.

COMvergence kijkt in tegenstelling tot onderzoeksinstituut Recma ook meer naar de digitale bestedingen. In de Recma-lijst staat Initiative al enige tijd bovenaan als meest succesvolle mediabureau in Nederland, met een groei van bijna 50 procent over drie jaar.

Comvergence
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in