Overslaan en naar de inhoud gaan

Getty Images neemt concurrent Shutterstock over

Met de overname willen de bedrijven kosten besparen en de winstgevendheid vergroten
Getty neemt Shutterstock over
Getty neemt Shutterstock over
© Beeld: ChatGPT-DALL-E
Getty neemt Shutterstock over
Getty neemt Shutterstock over
© Beeld: ChatGPT-DALL-E

Het Amerikaanse fotoconcern Getty Images neemt zijn grote concurrent Shutterstock over. Het zijn twee van de grootste aanbieders van beeldmateriaal onder licentie in de Verenigde Staten, die samen inclusief schulden ongeveer 3,7 miljard dollar waard zijn.

related partner content for mobile comes here

Getty Images betaalt voor Shutterstock op basis van de huidige koers 331 miljoen dollar in contanten (ongeveer 318 miljoen euro) en 319,4 miljoen aan eigen aandelen. Per aandeel kunnen Shutterstock-aandeelhouders 28,85 dollar krijgen of 13,67 aandelen van Getty Images, of een combinatie van beide opties. Aandeelhouders van Getty Images zullen het grootste deel van het gecombineerde bedrijf in handen hebben.

Met de overname willen de bedrijven kosten besparen en de winstgevendheid vergroten. Vorige week meldde persbureau Bloomberg al op basis van ingewijden dat Getty Images een fusie met Shutterstock onderzocht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in