Overslaan en naar de inhoud gaan

Discountketen Aldi kiest voor Blauw Gras

Het Amsterdamse bureau wordt verantwoordelijk voor de social strategie,- content,- distributie en campagnes van de supermarktdiscounter.
Discountketen Aldi kiest voor Blauw Gras 
Discountketen Aldi kiest voor Blauw Gras 
Discountketen Aldi kiest voor Blauw Gras 
Discountketen Aldi kiest voor Blauw Gras 

Blauw Gras wint het supermarktaccount Aldi na een pitchtraject. Het bureau maakt bekend al sinds september verantwoordelijk te zijn voor alle social media activiteiten waaronder creatie en productie van social strategie,- content,- distributie en campagnes van Aldi in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Volgens Wolter Bentick, manager social media van Aldi in Nederland, onderstreept de keuze voor Blauw Gras de ambitie van de supermarktketen. ‘We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om ons merkverhaal vorm te geven. Dat heeft geresulteerd in onze eerste Nederlandse omni-channel campagne ooit.’ Bentick wil dit samen met Blauw Gras verder vorm geven op social. 

Community centraal

Gijs van der Togt, strategy director bij Blauw Gras legt uit dat inzicht in de community van Aldi aan de basis staat van de te volgen strategie: ‘We zagen dat vaste Aldi-klanten elkaar op Facebook opzochten om recepten en inspiratie uit te wisselen. Altijd op basis van de producten die in de reclamefolder stonden. We proberen met deze aanpak de consument continue te inspireren en faciliteren.’

De eerste reguliere always-on content staat inmiddels online en ook de eerste campagne rondom het wijnassortiment staat live. Later in het jaar volgen social campagnes rondom Black Friday en de feestdagen.

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in