Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred wint pitch Leescoalitie

Het bureau is aan de slag met een campagne die 'de magie van lezen' moet overbrengen.
leescoalitie
Zo zien de Leescoalitie en bureau Alfred het graag.
leescoalitie
Zo zien de Leescoalitie en bureau Alfred het graag.

Alfred is het nieuwe reclamebureau van de Leescoalitie. Aan een keuze ging een 'kennismakingspitch' met twee andere bureaus vooraf, die werd begeleid door Marc Oosterhout en Judith Lavalette van consultancybureau Eastwood. 

related partner content for mobile comes here

De Leescoalitie zet zich in om zoveel mogelijk Nederlanders aan het lezen of voorlezen te krijgen. De opdracht voor het Amsterdamse bureau Alfred is om samen met de tien coalitiegenoten* van de Leescoalitie een campagne te ontwikkelen die 'de magie van het lezen' overbrengt. Deze campagne wordt mede gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. 

Boekenwurm

Yvette Belt, managing director Alfred: 'In lezen schuilt zoveel rijkdom, wat maakt dat iedereen bij ons op kantoor het belang van deze opdracht persoonlijk voelt. Als ik alleen al naar mezelf kijk: vroeger was ik een echte boekenwurm, maar tegenwoordig lees ik veel minder dan ik eigenlijk zou willen. Daar moet natuurlijk verandering in komen.'

Wanneer de campagne in kwestie moet uitkomen, is niet bekend.

*De coalitiegenoten:
•    Stichting Lezen (voorzitter)
•    KB nationale bibliotheek
•    Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
•    Vereniging van Openbare Bibliotheken
•    Nederlands Letterenfonds
•    Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum
•    De Taalunie
•    Stichting Lezen & Schrijven
•    De Schoolschrijver
•    De Schrijverscentrale

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in