Tijdens een recente Ronde Tafel van Human Potential over profilering, kwam het gesprek op Branded Utility Tools. Bekende voorbeelden zijn die van Flexa en Ikea. Ook de Amerikaanse boetiekhotelketen Joie de Vivre Hotels heeft een leuke "matchmaker".
Het nadeel van de Branded Utility tool is, volgens deze gespreksgroep eigenlijk (unaniem), dat je het "ontdekken" en het "laten inspireren" wel weghaalt. Met andere woorden: hoe beter de tools, hoe minder de klant gaat zelf gaat ontdekken, waarbij een gedeelte van de "fun" verdwijnt en de klant eigenlijk in een vakje wordt gestopt. En dat zal hij/zij niet altijd op prijs stellen.
Toch meldde een van de deelnemers, dat als zij een laptop ging kopen, ze zo'n tool wel heel erg handig zou vinden, omdat jezelf technisch laten inspireren voor haar niet werkte.
Wie weet of hier meer gegevens over bekend zijn of zijn er ergens gebruikers ervaring gegevens?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!