BMW Group Nederland naar Dentsu Aegis Network en Merkle

DAN wordt verantwoordelijk voor alle nationale online en offline media-activiteiten van de merken BMW en Mini.

123RF

BMW Group Nederland (BMW en Mini) kiest per 1 januari 2019 voor Dentsu Aegis Network (DAN) en Merkle. DAN wordt verantwoordelijk voor alle nationale online en offline media-activiteiten waaronder strategie, inkoop en planning. Merkle gaat marketing performance en automation doen. Hieronder vallen alle CRM werkzaamheden.

Geïntegreerd samenwerken

Peter Haug, marketing director BMW Group Nederland: 'DAN en Merkle hebben tijdens de afzonderlijke pitchprocessen aangetoond op geïntegreerde wijze samen te werken. Dit lijkt zo
vanzelfsprekend, maar het is steeds complexer om over de verschillende kanalen heen de klant goed en eenduidig te kunnen bedienen. Voor BMW Group Nederland was dit punt dan ook één van de prioriteiten in de pitches.'

Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Nederland: 'BMW Group wil de samenwerking op het gebied van media uitbreiden op zowel online als offline media-activiteiten. We kijken uit naar de samenwerking.'

De samenwerking tussen DAN en BMW Group Nederland gaat in vanaf 1 januari 2019. Enkele online media-activiteiten waren al ondergebracht bij digitaal online bureau iProspect, onderdeel van DAN. BMW Group Nederland is ook klant bij Oxyma (onderdeel Merkle Nederland). De (hernieuwde) samenwerking tussen BMW Group Nederland en Oxyma begint op 21 januari en wordt aangegaan voor een periode van minimaal 3 jaar.

BMW is nu ook nog klant bij UM (IPG Mediabrands).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie