Banijay Benelux komt met 'marketing influencer agency'

Banijay Benelux, een collectief van verschillende creatieve content-bedrijven, komt met een nieuwe organisatiestructuur.

Het bedrijf heeft onlangs Colin Delahay - voormalig Finance Director bij Endemol Shine Group - aangesteld als CFO in de tweekoppige directie, naast Peter Lubbers (foto).

Banijay Benelux, een collectief van verschillende creatieve content-bedrijven, komt met een nieuwe organisatiestructuur om creativiteit en innovatie op het gebied van contentontwikkeling te versnellen. 

De nieuwe structuur omvat de interne fusie tussen productiebedrijven Simpel Media en Zodiak Nederland, die samengaan onder de naam SimpelZodiak, dat per 1 januari 2021 een productiehuis in Nederland vormt dat gespecialiseerd is op het gebied van reality, adventure en factual content. Het portfolio bestaat onder meer uit merken als Expeditie Robinson, Hunted, Ik Vertrek en Temptation Island.

Marketing influencer agency

Daarnaast gaat Banijay, ontstaan na de recente overname van Endemol Shine Group door Banijay Group, een marketing influencer agency - werktitel Blockbuster Media - opzetten, dat zich gaat richten op influencer marketing. Dit nieuwe label gaat samenwerken met merken en social influencers, die voortkomen uit eigen programma’s zoals Temptation Island en Big Brother, maar er wordt ook samengewerkt met influencers die al enigszins gevestigd zijn.

Het bedrijf heeft onlangs Colin Delahay - voormalig Finance Director bij Endemol Shine Group - aangesteld als CFO in de tweekoppige directie, naast Peter Lubbers, die in augustus werd aangesteld als ceo van Banijay Benelux.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie