Het Nederlandse media- en reclamebedrijf Azerion lijft het eveneens Nederlandse advertentienetwerk [M]media in. Met de overname krijgt Azerion toegang tot het advertentienetwerk van [M]media, dat zich focust op de categorieën automotive, sport en lifestyle. De zo'n honderd apps en websites die gebruikmaken van de dienstverlening van [M]media, bereiken volgens het bedrijf maandelijks circa tien miljoen Nederlandse consumenten.
Specialisten
Azerion breidt door de overname ook zijn personeelsbestand uit. Bij [M]media werken onder meer SEO-specialisten, technisch experts in advertentieverkoop en marketeers die zich focussen op socialmediamarkting en het publiceren van branded content. De partijen communiceren geen overnamebedrag.
Beursgenoteerd
Azerion ging in februari naar de Amsterdamse beurs en werd destijds op zo'n 1 miljard euro gewaardeerd. De beursgang moest netto ruim 313 miljoen euro aan contanten opleveren en was bedoeld om de groei van het bedrijf te versnellen. De overname van [M]media is een concrete uiting van die groeiambities.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!