Audioreclamemarkt stijgt ook in tweede kwartaal met ruim 10 procent

Adverteerders besteden 67,5 miljoen euro.

De audioreclamemarkt stijgt in het tweede kwartaal van 2024 met 10,4 procent. Ook in het eerste kwartaal was de stijging al boven de 10 procent. Adverteerders investeerden 67,5 miljoen euro in audioreclame, een toename van 6,3 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Dat blijkt uit cijfers van Audify.

Stijgende omzet in alle segmenten

De radiospotomzet - goed voor 90 procent van de totale omzet - stijgt met 5 miljoen euro (+9,2%) naar een totaal van 60,5 miljoen euro. Branded content reclame stijgt met 10 procent en bereikte 3,2 miljoen euro. De investeringen in digitale audioreclame kent een forse groei van 33,4 procent, in totaal 3,7 miljoen euro.

Retail en financiële dienstverlening grootste branches

De top drie sectoren zagen hun investeringen fors toenemen vergeleken met een jaar eerder. Retail en financiële dienstverlening blijven koplopers, maar transport is de nieuwe nummer drie. Die overtreft daarmee de branche horeca, toerisme en recreatie, die ook aanzienlijk meer besteedde dan in het tweede kwartaal van vorig jaar.

De merken die het meest op radio adverteerden zijn Odido, McDonald's, Aldi, Lidl en KPN. Onder de nieuwkomers zijn Stella, De Baak, Calvé, Picnic, Unox en Jeep.

Liedewij Hentenaar, directeur van Audify, zegt dat audio aantoonbaar effect heeft op gedrag. 'Adverteerders erkennen de kracht van deze effectiviteit. De investeringen in radioreclame leveren rendement op. Dat maakt dat in de betrouwbare omgeving van live radio, adverteerders meer en meer budget toekennen aan radioreclame.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie