AMMA Awards heeft nieuwe categorieën en goud, zilver, brons

MWG voert een aantal vernieuwingen door bij de mediaprijs.

Er zijn vanaf dit jaar meer AMMA Awards te winnen. Zo zijn er in negen categorieën voortaan goud, zilver en brons te winnen. Voorheen was er in iedere categorie slechts één winnaar.

Daarnaast is er een aantal nieuwe categorieën: Beste Smart Impact, voor kleinere cases en campagnes die wel impact hebben gemaakt, Beste Collaboration, waarbij het draait om samenwerking tussen meerdere partijen en de jaarlijkse wissel-AMMA, de wAMMA. Dit is een AMMA die elk jaar inspeelt op een actueel thema. Dit jaar is dar Covid-19.

De AMMA-categorieën op een rij:

1 Beste Content- & engagementstrategie (Samenvoeging met Inzet van Owned Media) – (Goud, Zilver, Brons)
2 Beste Inzet van een medium (Goud, Zilver, Brons)
3 Beste Media-innovatie (Goud, Zilver, Brons)
4 Beste Media Performance (Goud, Zilver, Brons)
5 Beste gebruik van data en technologie (Toevoeging van gebruik van technologie) (Goud, Zilver, Brons)
6 Beste Mediastrategie (Goud, Zilver, Brons)
7 Beste Research (Goud, Zilver, Brons)
8 Beste Smart Impact (Nieuwe categorie) (Goud, Zilver, Brons)
9 Beste Collaboration (Nieuwe categorie) (Goud, Zilver, Brons)
10 YIM Talent van het jaar (1 AMMA)
11 Media-exploitant van het jaar (1 AMMA)
12 Merk van het jaar (1 AMMA)
13 Bureau van het jaar (Samenvoeging van Digitaal + Media) (1 AMMA)
14 Wissel AMMA (wAMMA): (Nieuwe categorie, dit jaar is het thema Covid-19) (1 AMMA)

Inzenden voor de AMMA Awards kan per 1 april tot en met 31 mei. De periode waarover het gaat is niet alleen 2020, ook cases van het eerste kwartaal van 2021 kunnen meedingen naar een AMMA. De jury's worden binnenkort bekendgemaakt. De uitreiking van de AMMA's is op 2 september.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie