Bij de MWG AMMA's is MediaCom Mediabureau van het Jaar geworden. Na zeven jaar mag het bureau van GroupM zich weer de nummer 1 noemen. De afgelopen jaren zat MediaCom steevast bij de genomineerden (acht keer in negen jaar), maar won het niet.
Bij de media-exploitanten was DPG Media dit jaar de beste. Het mediabedrijf won nooit eerder. Dat geldt ook als Albert Heijn als media-adverteerder.
DPG Media is de grote winnaar geworden met maar liefst vier AMMA's.
De jubileumeditie (de twintigste) van de mediaprijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste concepten, de beste bureaus en grootste talenten was dit jaar door de COVID-19 maatregelen digitaal.
De awardshow werd gehouden in de digitaal nagebouwde Gashouder (de oorspronkelijk geplande plek van de uitreiking).
De winnaars en genomineerden
Mediabureau van het jaar
Winnaar:
MediaCom
Genomineerden:
Mindshare
Zigt
Media-exploitant van het jaar
Winnaar:
DPG Media
Genomineerden:
Exterion Media
FD Media
Qmusic
Digitaal bureau van het jaar
Winnaar:
Storm Digital - The Storm continues.
Genomineerden:
Greenhouse - This is where you get your head start
iProspect - Duurzame groei realiseren samen met klanten
Adverteerder van het jaar
Winnaar:
Dentsu Aegis Network - Albert Heijn | Terug van 'weggeweest'
Genomineerd:
Universal Media - Vattenfall
Beste inzet van een medium
Winnaar:
DPG Media - DMP gedreven marketing geeft een nieuwe invulling aan print
Genomineerden:
Kinetic - Vrijheidsverhalen
Zigt - Rijkdom op een gedurfde manier belicht door InsingerGilissen
Advertentie
Beste content- en engagementstrategie
Winnaar:
Posterscope Netherlands - Nooit meer alleen spelen dankzij UNO speelkwartier
Genomineerden:
MediaCom Tele - 2 & Bram Krikke present Alles For The Follow
OMD Nederland - Nerf | this is how we play
Rabobank Nederland - Push je passi
Beste datastrategie
Winnaar:
DPG Media - Customer matching levert bungalows.nl 60% nieuwe klanten op
Genomineerden:
MediaCom - Realtime digital ads op merk KPI's optimaliseren
Pink Marketing - Data gedreven content strategie DPG Media
Beste inzet van owned media
Winnaar:
Pon's Automobielhandel - Trigger based OWNED marketing; 6 merken, 30+ domeinen, 7 kanalen!
Genomineerden:
MediaCom - Zien met je oren: IKEA Luistercatalogus
Mindshare - ING Rembrandts Meesterklas
Beste media-innovatie
Winnaar:
Greenhouse Group - DPG Media | 'Hey Google, ik wil praten met Donald Duck'
Genomineerden:
Memo2 - THX. The future of Crossmedia Analytics Starts Now
Talpa Network - ING Private Banking Mobile Open
Beste mediaperfomance
Winnaar:
UM - Maggi 'Lekker bezig'
Genomineerden:
Dentsu Aegis Network - Ditzo 'zo gezegd, zo gezond'
Greenhouse Group - Kruidvat Black Friday: eCommerce succes door personalisatie
Sales Representative van het jaar
Winnaar: Joyce Kolijn - Exterion Media
Genomineerden:
Eva Rozenbeek - Exterion Media
Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision
Beste mediaresearch
Winnaar:
Memo2 - THX. | The Future of Crossmedia Analytics Starts Now
Genomineerd:
DPG Media - Effective Attention Contact: de relatie tussen aandacht en impact onderzocht
Beste mediastrategie
Winnaar:
Sire/Joe Public - #DOESLIEF
Genomineerd:
Mindshare Greenhouse - Eneco | Heel Nederland Schakelt Om
YIM Mediatalent van het Jaar
Charelle Uhlenbeck van Dentsu Aegis Network.
Genomineerden:
Susanne van Rooij, M2Media
Larissa van Vuure, Mediacom
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!