Overslaan en naar de inhoud gaan

AMMA 2020: MediaCom mediabureau van het jaar, DPG Media wint vier awards

De AMMA's werden vanmiddag 'digitaal' uitgereikt.
MWGAMMA
MWGAMMA

Bij de MWG AMMA's is MediaCom Mediabureau van het Jaar geworden. Na zeven jaar mag het bureau van GroupM zich weer de nummer 1 noemen. De afgelopen jaren zat MediaCom steevast bij de genomineerden (acht keer in negen jaar), maar won het niet. 

Bij de media-exploitanten was DPG Media dit jaar de beste. Het mediabedrijf won nooit eerder. Dat geldt ook als Albert Heijn als media-adverteerder. 

DPG Media is de grote winnaar geworden met maar liefst vier AMMA's.

related partner content for mobile comes here

De jubileumeditie (de twintigste) van de mediaprijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste concepten, de beste bureaus en grootste talenten was dit jaar door de COVID-19 maatregelen digitaal.

De awardshow werd gehouden in de digitaal nagebouwde Gashouder (de oorspronkelijk geplande plek van de uitreiking). 

De winnaars en genomineerden

Mediabureau van het jaar
Winnaar:
MediaCom

Genomineerden:
Mindshare
Zigt


Media-exploitant van het jaar
Winnaar:
DPG Media

Genomineerden:
Exterion Media
FD Media
Qmusic


Digitaal bureau van het jaar
Winnaar:
Storm Digital - The Storm continues.

Genomineerden:
Greenhouse - This is where you get your head start
​iProspect - Duurzame groei realiseren samen met klanten


Adverteerder van het jaar
Winnaar:
Dentsu Aegis Network  - Albert Heijn | Terug van 'weggeweest'

Genomineerd:
​Universal Media - Vattenfall


Beste inzet van een medium
Winnaar:
DPG Media - DMP gedreven marketing geeft een nieuwe invulling aan print

Genomineerden:
Kinetic - Vrijheidsverhalen
Zigt - Rijkdom op een gedurfde manier belicht door InsingerGilissen
Advertentie


Beste content- en engagementstrategie
Winnaar:
Posterscope Netherlands - Nooit meer alleen spelen dankzij UNO speelkwartier

Genomineerden:
MediaCom Tele - 2 & Bram Krikke present Alles For The Follow
OMD Nederland - Nerf | this is how we play
Rabobank Nederland - Push je passi


Beste datastrategie
Winnaar:
DPG Media - Customer matching levert bungalows.nl 60% nieuwe klanten op

Genomineerden:
MediaCom - Realtime digital ads op merk KPI's optimaliseren
Pink Marketing - Data gedreven content strategie DPG Media


Beste inzet van owned media
Winnaar:
Pon's Automobielhandel - Trigger based OWNED marketing; 6 merken, 30+ domeinen, 7 kanalen!

Genomineerden:
MediaCom - Zien met je oren: IKEA Luistercatalogus
Mindshare - ING Rembrandts Meesterklas


Beste media-innovatie
Winnaar:
Greenhouse Group - DPG Media | 'Hey Google, ik wil praten met Donald Duck'

Genomineerden:
Memo2 - THX. The future of Crossmedia Analytics Starts Now
Talpa Network - ING Private Banking Mobile Open


Beste mediaperfomance
Winnaar:
UM - Maggi 'Lekker bezig'

Genomineerden:
Dentsu Aegis Network - Ditzo 'zo gezegd, zo gezond'
Greenhouse Group - Kruidvat Black Friday: eCommerce succes door personalisatie​


Sales Representative van het jaar
Winnaar: Joyce Kolijn - Exterion Media

Genomineerden:
Eva Rozenbeek - Exterion Media
Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision


Beste mediaresearch
Winnaar:
Memo2 - THX. | The Future of Crossmedia Analytics Starts Now

Genomineerd:
DPG Media - Effective Attention Contact: de relatie tussen aandacht en impact onderzocht


Beste mediastrategie
Winnaar:
Sire/Joe Public - #DOESLIEF

Genomineerd:
Mindshare Greenhouse - Eneco | Heel Nederland Schakelt Om


YIM Mediatalent van het Jaar
Charelle Uhlenbeck van Dentsu Aegis Network.

Genomineerden:
Susanne van Rooij, M2Media
Larissa van Vuure, Mediacom

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in