Vandaag zijn de genomineerden voor de Innovation Award 2009 bekend gemaakt. De 33 genomineerde concepten voor de publieksprijs zijn door vakjury’s geselecteerd uit meer dan 250 inschrijvingen.
Naast de publieksprijs is er ook een algemene prijs die door een hoofdjury wordt toegekend.
Uit de 35 door de vakjury’s voorgedragen concepten selecteerde de hoofdjury de vijf meest veelbelovende concepten: Amikasa.com , Intivation Sunboost, Layar, Sharkworld en Yunoo.nl. Deze vijf geven, volgens Accenture, een aardig beeld van de innovatie in deze sector.
De bedenkers van de concepten zullen op 5 november een korte presentatie geven tijdens een seminar en dan wordt ook bekend wie gewonnen heeft, volgens de deskundigenjury. Wie in de smaak valt van het Nederlandse volk wordt dan ook bekend.
Vorig jaar won buienradar de publieksprijs en myngle de hoofdprijs.
Het Nederlandse publiek kan hier stemmen.
Het is overigens de derde keer dat Accenture de Innovation Awards uitreikt. Nieuw is dat dit jaar naast Nederlandse en Belgische bedrijven uit de Media, Entertainment en Communicatiesector ook bedrijven uit de High Tech industrie zich konden inschrijven.
De jury bestond dit jaar uit: Theo Huibers (Universiteit Twente/Thaesis), Willem Sijthoff (Media Entrepreneur), Jan Wildeboer (Directeur Innovatie KPN), ,Lara Ankersmit (TMG) Michel Mol (Directeur Innovatie NPO) Johan van de Gronden (Directeur WNF), Wim Huinder, Martijn Hamann, John Bell (VP Head Strategy and Partnerships Philips Research), Sidney Mock (Spil Games).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!