‘Een derde van de wereld zit in een lockdown. Dat helpt niet in een bedrijf dat het moet hebben van mensen op straat. Wij zagen het in China gebeuren, waar de omzet met 80 procent daalde en toen dacht ik nog: hoe ga je dat doen? Maar ik zit nu ook met een omzetdaling van 80 tot 90 procent’, aldus Bart de Vries (commercieel directeur JCDecaux Nederland). Hij gaat in gesprek met Meindert van de Heuvel (managing director Ocean Outdoor) over:
- De impact van de intelligente lockdown op out-of-home '‘wij hebben tenminste nog bereik hier'
- Hoe er onevenredig hard wordt gesneden in campagnes
- De initiatieven en acties die Ocean en JCDecaux nemen om hun bedrijf onder de aandacht te brengen.
Ben het niet helemaal met de heren eens. Het bereik is gewoon gedaald. Ga vanmiddag de (snel)weg op en je kan zonder file heel Nederland doorrijden. Dus het is voor adverteerders minder interessant om OOH in te zetten. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat budgetten naar beneden gaan. Of het nu goed is of niet. Je moet heel kritisch naar je uitgaven kijken als bedrijf.
Gr
Ivar