Junbi.ai, een AI-gedreven testplatform, voegt connected TV (CTV) toe als testfunctionaliteit. Aanleiding is de groei van CTV en de verschuiving van YouTube-kijkgedrag op tv. Het platform wil de groeiende vraag naar het 'snelgroeiende advertentieformaat' ondersteunen.
Deze nieuwe optie moet marketeers in staat stellen om hun CTV-advertenties voor YouTube in realistische omgevingen te testen. Connected TV voor YouTube is snel geëvolueerd van een alternatief voor lineaire televisie naar een dominante manier van YouTube kijken of tv.
In de Verenigde Staten bezit 88 procent van de huishoudens ten minste een met internet verbonden tv-apparaat. De verwachting is dat CTV daar in 2024 lineaire televisie qua kijkcijfers gaat overtreffen, volgens Amerikaans onderzoek. Ook Europees onderzoek van ShowHeroes toont de groeiende populariteit van CTV aan.
Verschuiving in de markt
De nieuwe CTV-functionaliteit in junbi.ai moet adverteerders in staat stellen hun advertenties vooraf te testen in een realistische omgeving door verschillende tv-contexten te simuleren. Zo krijgen marketeers meer kennis van hoe advertenties presteren in verschillende omgevingen.
Coen Olde Olthof, oprichter van junbi.ai: 'De wereld kijkt YouTube; het is bijvoorbeeld groter dan Netflix en naar mijn mening het meest onderschatte mediakanaal met een zeer betrokken publiek. Dat biedt enorm veel potentieel voor merken. We hebben nu CTV-tests toegevoegd, zodat we het volledige spectrum van advertentieformaten kunnen bestrijken. Zo sluiten we goed aan bij de verschuiving in de markt.'
Rutger Tuit, head of agencies & partners Benelux bij Google: 'Ik ben verheugd dat junbi.ai gebruikmaakt van Google AI om inzichten te bieden die de video-impact op connected TV verbeteren. De top creators lieten in de afgelopen drie jaar een toename van meer dan 400 procent zien van het kijken op het tv scherm. Daarmee is het optimaliseren van video-advertenties voor CTV cruciaal.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!