Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold Delhaize houdt mediapitch

De review moet ervoor zorgen dat Ahold Delhaize per land `fit for the future´ blijft.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Opnieuw is er een grote mediapitch in de Nederlandse markt. Ahold Delhaize - met onder meer het merk Albert Heijn, Etos en Gall & Gall - kijkt rond voor mogelijk een nieuw mediabureau. GroupM-bureau Wavemaker is al enige tijd het mediabureau van Ahold dat in de zomer fuseerde met het Belgische Delhaize. Dat was in 2012, toen Wavemaker nog MEC heette.

'Verfrissende aanpak'
Maarten van Tartwijk
, manager external communications, licht toe: 'Ahold Delhaize heeft besloten een mediareview te houden, omdat we in transitie zijn op het gebied van marketingcommunicatie in het snel veranderende medialandschap. We beginnen in de Benelux, waarna andere landen binnen Europa volgen om synergie tussen de merken te realiseren en het huidige fundament verder uit te bouwen.'

related partner content for mobile comes here

De review moet ervoor zorgen dat Ahold Delhaize per land `fit for the future´ blijft, legt Van Tartwijk uit. 'We hebben hiervoor een aantal bureaugroepen op innovatieve manier uitgedaagd. Geen traditionele uitvraag met dikke slide deck en geen passieve luistersessie. Wél bierviltjes met creatieve ideeën, oplossingen en een actieve discussie. In de pitch zelf zoeken we de dialoog op door werksessies in te richten en interviews te houden met specialisten. Bureaus waarderen deze verfrissende aanpak. We willen de beste mensen en de grootste talenten van een bureaugroep. En natuurlijk speelt ook de prijs een cruciale rol.'

FMA Nederland, het bedrijf van Henk Plessius, begeleidt de pitch. Naar verluidt pitchen de bureaus van IPG Mediabrands (UM en Initiative) niet mee vanwege conflicterende belangen. Zij hebben respectievelijk Jumbo en Plus Supermarkten als klant.

Grote mediareviews en pitches
Er zijn ook dit jaar verschillende grote mediapitches gaande of inmiddels afgerond. Die van VodafoneZiggo loopt momenteel en daarvan wordt in het najaar de uitslag verwacht. Eerder dit jaar koos ABN Amro voor MediaCom, L'Oréal ging met zijn mediabudget naar OMD en Nestlé koos voor Thrive, de media-unit die IPG Mediabrands internationaal speciaal voor die klant heeft opgezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in