Adverteren op smartphones en tablets

De aardverschuiving naar mobiel is nog steeds gaande. Neem bijvoorbeeld jongeren die kijken liever naar Facebook op hun mobiel dan op een PC of laptop. Ook thuis, waar waarschijnlijk nog een PC staat. Het zal een hele kluif voor Facebook worden om via mobiel met advertenties geld te verdienen. Maar Facebook is niet de enige met dit dilemma. Eigenlijk is het een probleem voor de gehele sector.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kleine banners op een toch al klein scherm werken niet. Ook niet onderaan een (gratis) app. Dus wie komt met de oplossing? Of gaat de tablet met een wat groter scherm en daardoor meer mogelijkheden de sector redden? Ik denk dat je eerst iets anders in kaart moet brengen voordat je een geschikte oplossingen vindt. In welke gemoedstoestand is iemand als deze bijvoorbeeld mobiel met Facebook bezig is. Wat zijn de tijdstippen, in de ochtend, avond, enz. en waar is de persoon op dat moment. Is die alleen of met anderen. Als je dat voor iedere afzonderlijke dienst, applicatie of adverteerder in kaart kunt brengen. Komt de oplossingen vanzelf.

Mobile Marketing Nederland 2012 (www.MobileMarketingNederland.nl)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie