‘Adverteerders bewegen nog niet echt mee met de verschuiving van computer naar smartphone’

Twee derde van de Nederlandse smartphone-bezitters gebruikt de telefoon tijdens een online aankoopproces.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

46% van de jongeren tussen 18 en 25 jaar is het afgelopen jaar meer gaan kopen: 46%, vergeleken met 39% vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van Marktplaats.

Meer dan de helft van de mobiele kopers is man, maar het aantal vrouwen dat mobiel winkelt, is in het afgelopen jaar wel met 9% gestegen, vergeleken met 4% van de mannen.

Locatie
80% van de mobiele kopers shopt vanaf zijn bank. Andere populaire shoplocaties zijn op het werk of school, onderweg en in het openbaar vervoer.

Producten
Er worden ook andere producten dan kleding online geshopt. 42% zou zeer waarschijnlijk een telefoonabonnement afsluiten via de smartphone, 35% zou een afspraak maken voor een hypotheekgesprek en 40% zegt hoogstwaarschijnlijk een aanvraag te doen voor een auto proefrit via de smartphone.

Marktplaats
Ook op Marktplaats is een duidelijke verschuiving te zien in online verkeer van computer naar smartphone. Anouk Bakkers-de Smet, marketing manager Marktplaats Zakelijk: &;Toch zien we dat betalende adverteerders nog niet echt meebewegen met deze trend. Al jaren wordt in de markt geroepen dat dit hét jaar van mobiel adverteren wordt, maar nog steeds staan de mobiele advertentiebudgetten niet in lijn met het consumentengedrag op smartphones&;.

Onderzoek
Marktplaats gaf Blauw Research opdracht om onderzoek te doen naar het mobiel shopgedrag van Nederland. De resultaten zijn gebaseerd op de input van 1200 respondenten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie