Mediahuis mag NDC mediagroep overnemen. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag.Volgens de toezichthouder is er na de overname voldoende concurrentie over in het medialandschap, omdat NDC een relatief kleine speler is op de dagbladenmarkt.
De ACM: 'De overname heeft geen gevolgen voor lezers en zal geen negatieve gevolgen hebben op de prijs, kwaliteit en innovatie in de sector. Op de advertentiemarkt blijft voldoende concurrentie over. DPG Media is hier de belangrijkste concurrent. Adverteerders hebben daarnaast ook nog de keuze om online hun advertenties te plaatsen om op die manier hun doelgroep te bereiken.'
In september bereikten Mediahuis en de noordelijke uitgever al een akkoord. Ze hebben de ACM toegezegd de bezorging van ochtendbladen van andere dagbladuitgevers zonder eigen distributienetwerk te (blijven) uitvoeren tegen redelijke tarieven.
Mediahuis Nederland ceo Rien van Beemen zei gisteren in een interview met Adformatie: 'Zeker regionale journalistiek staat onder druk qua verdienmodel. Wij denken dat we NDC daarbij kunnen helpen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!