ABC Accenten naar DDB & Tribal, Terre des Hommes en KLM

Terre des Hommes is uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar, DDB & Tribal Amsterdam werd Bureau van het Jaar, KLM werd bekroond met het Consistent Accent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Terre des Hommes werd Adverteerder van het Jaar en versloeg Eneco en Jumbo met de campagne Sweetie – het virtuele lokmeisje waarmee meer dan 1000 websekstoeristen werden opgespoord. Boeven werden gearresteerd, wetten zijn aangepast en politieke leiders hebben het onderwerp op de agenda gezet. &;Sweetie laat zien dat creativiteit kan bijdragen aan een betere wereld, en dat reclame wel degelijk opnieuw gedefinieerd kan worden&;, aldus de jury.

DDB & Tribal Amsterdam - dat Lemz en Achtung! achter zich liet - delfde vorig jaar nog het onderspit tegen Etcetera. De jury: ‘Ongelofelijk knap hoe dit grote netwerkbureau de omslag heeft gemaakt van “traditioneel offline” bureau naar het moderne bureau waar adverteerders en de tijd om vragen: geïntegreerd, digitaal, data, mobiel in één bureau verenigd. Daarbij zakelijk en creatief succesvol in 2013. Dit bureau staat als een huis en is helemaal van nu.’

KLM werd winnaar van het Consistent Accent, ten koste van Andrélon en Ikea. Met lef én (ludieke) activiteiten als KLM Surprise en KLM Space, en dientengevolge ‘consistent’ succes. De jury prijst de luchtvaartmaatschappij vooral omdat ze in het digitale tijdperk juist ‘vermenselijkt’ is.

In de verschillende categorieën (van de 105 genomineerden bekroonden de SAN-jury’s er 35 met een Accent) verzilverde Pon Volkswagen drie van de vier nominaties: met GTI Bannerbahn en Achtung! (in de categorie Durables) en tweemaal met Volkswagen ‘Das Hund’ van DDB & Tribal Amsterdam (in de categorieën Durables en Excellent). Bij de bureaus kregen FHV BBDO, DDB & Tribal, N=5 en Lemz elk 3 Accenten. Vorig jaar werden in totaal 33 accenten uitgereikt.

Het overzicht van alle bekroonde cases:

Business-to-business

de Volkskrant Creative Press Challenge
Klant: de Volkskrant
Bureau: de Persgroep Advertising

Windmolenbezorging: ‘Kon de draai niet maken’
Klant: Eneco
Bureau: FHV BBDO

The biggest thing we move is time
Klant: Mammoet Holding
Bureau:DDB & Tribal Amsterdam

Corporate

Oranje is je helden omarmen, Oranje is ING
Klant: ING Nederland
Bureau: JWT Amsterdam

Tons Mosterd zwarte tv-commercial
Klant: Tons Mosterd
Bureau: Indie

Unox en de winter
Klant: Unilever/Unox
Bureau: TBWA\Neboko

Corporate-Personeel

Werken bij Defensie. Je moet het maar kunnen
Klant: Ministerie van Defensie
Bureau: Steam

Dienstverlening

All you can Tweet
Klant: Hi
Bureau: FHV BBDO

# jeugdopzoek
Klant: Randstad
Bureau: Publicis

Smartpakkers
Klant: Telfort
Bureau: N=5

Dienstverlening Financieel

Kijk Kanker de Wereld uit
Klant: Ditzo
Bureau: Van Wanten Etcetera

HOERA, de zorgverzekering van HEMA
Klant: HEMA
Bureau: CCCP

Eurovisie
Klant: Centraal Beheer Achmea
Bureau: Pool Worldwide

Groei is meer dan een cijfer
Klant: Triodos Bank
Bureau: Dawn

Durables

Mini Auctions
Klant: Mini
Bureau: Kingsday

GTI Bannerbahn
Klant: Pon/Volkswagen
Bureau: Achtung!

Volkswagen ‘Das Hund
Klant: Pon/Volkswagen
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam

Fast Moving

Amstel Radler. Dubbel verfrissend
Klant: Amstel Bier
Bureau: Doom & Dickson

Lekker Hollands
Klant: HAK
Bureau: Etcetera

Heineken Starclub presents Tiësto & Calvin Harris
Klant: Heineken Nederland
Bureau: Boomerang Create

Cora en Flora van Mora
Klant: Mora (Ad van Geloven)
Bureau: Alfred

Unox Soep in Pak-introductie
Klant: Unilever/Unox
Bureau: TBWA\Neboko

Non-profit & Overheid

Amsterdam mensenrechtenvrij
Klant: Amnesty International
Bureau: BVH

NIX18
Klant: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Bureau: Roorda

Burgernet
Klant: Ministerie van Veiligheid en Justitie
Bureau: N=5

Draag je steentje bij tegen kinderkanker
Klant: Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa)
Bureau: Goud Activatie

Pleistercampagne
Klant: Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC
Bureau: JWT Amsterdam

Sweetie
Klant: Terre des Hommes Nederland
Bureau: LEMZ

Retail

Denk in oplossingen
Klant: IKEA
Bureau: LEMZ

Rijksmuseum Open!

Klant: Rijksmuseum
Bureau: Skipintro

Vrije tijd

Sunweb. Zoveel goede zorgen, dat verwacht je niet voor zo’n prijs.
Klant: Sundio Group International
Bureau: N=5

AT5 – Weet je stad
Klant: AT5
Bureau: Dear

Excellent


Klant: Hi
Bureau: FHV BBDO

from the web

Sweetie
Klant: Terre des Hommes Nederland
Bureau: LEMZ

Volkswagen ‘Das Hund
Klant: Pon/Volkswagen
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam

[Foto: Paul Ridderhof]

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie