65% traffic van Facebook campagnes is mobiel

Mobile traffic overstijgt desktop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het verkeer naar Facebook campagnes via mobiele apparaten ligt op gemiddeld 65% in 2014 ten opzichte van 34% in 2013. Dit blijkt uit onderzoek van Burst onder 150 Facebook campagnes in Nederland. Het aandeel mobiel stijgt maandelijks, in sommige campagnes met uitschieters tot wel 89%. Uit het onderzoek blijkt tevens dat ruim 72% van dit mobiele verkeer van de smartphone afkomstig is. Slechts 28% gaat via een tablet.

Veel Facebook campagnes niet mobile-ready
Steeds meer campagnes zijn te gebruiken op mobiel, bijvoorbeeld door minder gebruik van Flash. Echter, het merendeel van de campagnes is niet geoptimaliseerd voor mobiel. Dit betekent dat in de meeste gevallen een 1-op-1 doorvertaling van de desktopversie van de campagne via mobiel ingezet wordt. Vooral de gebruiksvriendelijkheid heeft hieronder de lijden.  De trend van toenemend mobiel verkeer ligt volledig in lijn met de ontwikkeling die Facebook doormaakt. Steeds meer gebruikers gebruiken Facebook op hun mobiel. Uit de cijfers van het eerste kwartaal van 2014 bleek dat er begin 2014 ruim 1 miljard maandelijkse actieve mobiele gebruikers zijn en een steeds groter deel daarvan gebruikt Facebook alleen middels een mobiel apparaat. 


De data van dit onderzoek is afkomstig van .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie