Afgelopen december lanceerde Adfo Groep haar volledig vernieuwde online platform. Online is nooit af, dus we hebben op basis van input van bezoekers gewerkt aan een aangescherpt design van de homepage waardoor de content die de redactie samen met de tientallen bloggers uit het vak creëert nog beter naar voren komt.
Zes belangrijke veranderingen:
- We kiezen 1 openingsverhaal om te laten zien wat het belangrijkste nieuws of issue van dat moment is
- De (blog)artikelen uit de diverse channels komen nu goed naar voren
- De bladerfunctie is verbeterd waardoor ook grasduinen door de artikelen makkelijker is geworden
- In één oogopslag is te zien wat de populaire artikelen zijn
- De nieuwsbrief krijgt een nieuwe look in lijn met het design van de site. De nieuwsbrieven bevatten, naast meer generiek nieuws, straks altijd een aantal berichten die alleen voor leden toegankelijk zijn. Binnen een maand krijgen abonnees van Adformatie namelijk dagelijks toegang tot exclusieve online content, herkenbaar aan de sleutel. Het gaat om het laatste nieuws, de duiding daarvan, interviews, dossiers en het archief
- Last but not least: de tablet-app voor Android- en Apple is live gegaan, zodat abonnees altijd toegang hebben tot het magazine, ook als ze de printversie even niet bij zich hebben
Regelmatig terugkerende bezoekers zijn misschien benieuwd wat de veranderingen tot nu toe hebben opgeleverd. Het aantal views van Adformatie.nl is het afgelopen kwartaal met ruim 50% gestegen en het aantal unieke bezoeker met ruim 70%. Dit komt vooral doordat we online nog actiever zijn geworden en doordat de bloggers enthousiast mee doen.
Dit waren de 5 meest gelezen artikelen van het afgelopen kwartaal:
- Lemz blijkt brein achter lokmeisje 'Sweetie'
- Hema directie moet niets meer van marketing hebben
- Sotsji een pr-nachtmerrie voor McDonald’s en Coca-Cola
- Big Bang Beans blijkt fictieve campagne JCDecaux
- Social media hype definitief voorbij
De komende maanden wordt de online content steeds verder verrijkt, bijvoorbeeld met data over bureaus en adverteerders uit onze Marcombase. We blijven luisteren naar lezers en bezoekers van het platform, dus heeft u nog ideeën en suggesties: laat het ons weten.
Astrid Prummel – astridprummel@adfogroep.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!