De genomineerden in de categorie Beste Merk bij The Best Social Awards hebben allemaal bewezen dat ze met kop en schouders boven de rest uitsteken. Wie de kroon krijgt op hun werk de afgelopen jaar, dat komen we te weten op 7 juni.
1. Albert Heijn
Albert Heijn bezorgt ons allerhande sterke inhakers, verse webcare reacties en ook nog heel wat andere virale social content zoals Youtube videos en een podcast.
Albert Heijn heeft geen boodschap aan deze klacht.
Op keiharde klachten over avocado’s hebben ze een heel creatief antwoord.
2. Bol.com
De Facebookpagina van Bol.com heeft zich in het afgelopen jaar haast getransformeerd tot entertainmentpagina en staat bol van de virale posts. Ook de brutale reacties vallen goed ind e smaak, maar klantenservice verliezen ze ook zeker niet uit het oog
Scherp, maar ook genadeloos. Het zou ons niet verbazen als bol.com al wat harten gebroken heeft.
En ook voor woordgrappen lijken ze in de wieg gelegd.
3. Coolblue
Coolblue doet alles voor een glimlach en dat is ook zeker te merken op hun social kanalen. Van hilarische reacties tot sterke inhakers, ook bij Coolblue kun je ze vinden.
Coolblue weet altijd een strak en passend antwoord te geven op de vragen die gesteld worden.
En tegen grappenmakers zijn ze ook zeker opgewassen.
4. Efteling
Bij het zien van de social kanalen gaat het al aardig kriebelen, en kan je zomaar eens zin krijgen in een wonderlijk dagje Efteling. Met de sprookjesachtige beelden en de leuke interactie met bezoekers is het wel duidelijk waarom.
Bij Efteling zijn er gamers die hun klassiekers zoals Rollercoaster Tycoon wel kennen.
En zelfs hun inhakers zijn geschikt voor alle leeftijden.
5. HEMA
HEMA is altijd scherp en blijft dicht bij zichzelf met inhakers en mooie, relevante content zonder zich te verliezen in allerlei social media hypes.
Bij HEMA gaan ze lekkerder dan een tompouce.
Joop is meer dan geknipt voor de webcare maar ook als verkoopmedewerker.
6. IKEA
De Zweedse meubelgigant staat bekend om zijn meubels en gehaktballetjes. Ook zijn ze al een tijd erg goed bezig op social media en dat is te zien aan de scherpe posts en behulpzame reacties.
Op IKEA kan je bouwen als het gaat om woordgrappen.
Game of Thrones is misschien populair, maar de schapenvachtkleedjes van IKEA ook!
7. NOS
Wie bij NOS denkt aan een saaie nieuwsstudio die heeft het mis. Ze hebben een grote diversiteit aan content op verschillende kanalen en voor een lolletje op zijn tijd is ook zeker plaats.
Dit foutje wordt twee keer zo goed gecorrigeerd.
En dat zij niet altijd serieus zijn blijkt wel hieruit, want dit is hoe zij reageren op het heugelijke nieuws over Twitter.
8. QMusic
QMusic staat voor het plezier van hun luisteraars, en dat spat van hun socials af. Ze zetten hun kanalen echt in als verlengstuk van de radiozender.
Muziek maakt emoties los, of emoji’s. En dat snappen ze volledig.
Ze trekken hun volgers via social media de studio in, met alle gevolgen van dien.
Je kunt nu stemmen op de audience categorieën van The Best Social Awards.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Davey Amatsabari.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!