Overslaan en naar de inhoud gaan

Nepkortingen en andere verboden beïnvloedingstechnieken: Temu moet webshop aanpassen van ACM

Temu krijgt van ACM en andere toezichthouders een maand de tijd om te melden hoe het bedrijf zijn handelspraktijken aanpast.
temu app
© Afbeelding: Shutterstock
temu app
© Afbeelding: Shutterstock

De Chinese webwinkel Temu houdt zich niet aan het consumentenrecht en moet zijn werkwijze aanpassen. Dit meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) namens meerdere Europese consumententoezichthouders. Zo zou Temu nepkortingen in de webshop laten zien.

related partner content for mobile comes here

Temu krijgt van de toezichthouders een maand de tijd om te melden hoe het bedrijf zijn handelspraktijken aanpast. Als Temu dit niet doet, krijgt het bedrijf mogelijk sancties opgelegd.

Verboden technieken

Eerder dit jaar hadden de Consumentenbond en zestien andere consumentenorganisaties een klacht ingediend bij de nationale toezichthouders. De consumentenorganisaties stelden onder meer dat Temu verboden technieken gebruikt om consumenten te beïnvloeden. Ook zou het bedrijf het klanten onnodig moeilijk maken om hun account op te heffen en dat mag niet volgens Europese wetgeving.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in