Overslaan en naar de inhoud gaan

FNV maakt gehakt van chaotisch verlopen kortingsactie MediaMarkt Rotterdam

MediaMarkt wilde in de nacht van zaterdag op zondag de deuren openen om grote korting te geven, maar hooligans gooiden roet in het eten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

FNV noemt de kortingsactie en nachtopening die MediaMarkt had gepland 'volstrekt onverantwoord'. De vakbond zegt dat grote internationale winkelconcerns 'steeds verder' gaan in het bedenken van kortingsmomenten. 'Directies en eigenaren hebben de belangen van medewerkers en van de maatschappij volstrekt uit het oog verloren. Alles is gericht op nóg meer winst', stelt FNV Winkelstraat.

related partner content for mobile comes here

MediaMarkt wilde de deuren openen en korting geven in de nacht van zaterdag op zondag om te vieren dat 25 jaar geleden het eerste filiaal in Nederland opende. De nachtelijke kortingsactie ging echter niet door omdat een groep mensen de ramen van het pand vernielde en vuurwerk afstak.

MediaMarkt: kortingsactie was zeer goed voorbereid

Ongeveer honderd medewerkers van MediaMarkt moesten uren in het gebouw blijven, omdat het niet veilig genoeg was om naar buiten te gaan. De woordvoerder van MediaMarkt sprak zondagochtend van een 'behoorlijke impact'.

De MediaMarkt had een veiligheidsplan gemaakt en dit eerder besproken met de politie. Zo waren er beveiligers aanwezig.

'Dit was zeer goed voorbereid', benadrukt een woordvoerder van de elektronicawinkelketen. MediaMarkt heeft naar eigen zeggen vaker soortgelijke acties gedaan en er was veel enthousiasme voor. 'Dat er dan een klein groepje is die het wil verpesten, is heel spijtig.'

(Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in