Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo werd schoenenmerk Toms ‘Best for the World’ bij B-Corps

Erkend in de duurzame elitekring van B-Corps. Maar hoe goed gaan 'footwear' en 'lifestyle' samen met sustainability?
Still uit de video 'Wear Good' van Toms
Still uit de video 'Wear Good' van Toms
© Toms: 'Wanneer je Toms koopt, help je miljoenen mensen toegang te verlenen tot resources voor mentale gezondheid.'
Still uit de video 'Wear Good' van Toms
Still uit de video 'Wear Good' van Toms
© Toms: 'Wanneer je Toms koopt, help je miljoenen mensen toegang te verlenen tot resources voor mentale gezondheid.'

Gecertificeerd worden als B-Corps-bedrijf, hét duurzaamheidsstempel voor bedrijven en merken, is – zo weten ervaringsdeskundigen – een zware kluif. Je hele ‘doopceel’ wordt gelicht, er worden verbeteringen gevraagd op allerlei vlakken en het is vooral ‘work in progress’ dat nooit echt ophoudt. Dus als je door B Lab (de ‘baas’ van de certificeringen), ook nog eens wordt uitgeroepen tot ‘Best for the World™’, dan doe je iets heel erg goed. Dat zijn namelijk de 5 procent best presterende B Corps die een grote impact creëren met hun bedrijven. Hun geverifieerde scores op de vijf impactgebieden die geëvalueerd worden in de B Impact Assessment - gemeenschap, klanten, milieu, bestuur en werknemers – behoren tot de hoogste wereldwijd. Schoenen- en lifestylemerk Toms kreeg het dit jaar voor elkaar. Best for the World in de groottecategorie 250-999 werknemers.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in