Zo werd schoenenmerk Toms ‘Best for the World’ bij B-Corps
Gecertificeerd worden als B-Corps-bedrijf, hét duurzaamheidsstempel voor bedrijven en merken, is – zo weten ervaringsdeskundigen – een zware kluif. Je hele ‘doopceel’ wordt gelicht, er worden verbeteringen gevraagd op allerlei vlakken en het is vooral ‘work in progress’ dat nooit echt ophoudt. Dus als je door B Lab (de ‘baas’ van de certificeringen), ook nog eens wordt uitgeroepen tot ‘Best for the World™’, dan doe je iets heel erg goed. Dat zijn namelijk de 5 procent best presterende B Corps die een grote impact creëren met hun bedrijven. Hun geverifieerde scores op de vijf impactgebieden die geëvalueerd worden in de B Impact Assessment - gemeenschap, klanten, milieu, bestuur en werknemers – behoren tot de hoogste wereldwijd. Schoenen- en lifestylemerk Toms kreeg het dit jaar voor elkaar. Best for the World in de groottecategorie 250-999 werknemers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid