Overslaan en naar de inhoud gaan

5 manieren waarop je je marketing duurzamer kunt maken

Zelfs kleine veranderingen kunnen een verschil maken!
Twenty Four Marketing

Twenty Four Marketing is een fullservice marketingbureau met specialisten in on- en offline marketing. Door middel van het inzetten van dit volledige team van specialisten op het gebied van onder andere linkbuilding, webdesign, emailmarketing, content marketing, social media en seo optimalisatie wordt een breed spectrum van hedendaagse marketingtools gerealiseerd. Deze zijn op maat en daarmee doeltreffend in te zetten voor en door met name MKB-bedrijven.

markus-spiske-4PG6wLlVag4-unsplash
markus-spiske-4PG6wLlVag4-unsplash

Duurzaamheid is momenteel zo'n groot onderwerp in elke sector - hopelijk blijft het dat voor een lange tijd! Milieubewuster zijn is nu voor velen van ons belangrijk, en we denken dat het iets is waar we ons allemaal op moeten richten om zoveel mogelijk te verbeteren. Zelfs kleine veranderingen kunnen een verschil maken! Er zijn veel blogs en lijsten gemaakt over veranderingen die je kunt aanbrengen in make-up, kleding, eten en huishoudelijke producten, maar niet veel over duurzamer zijn in het promoten van je bedrijf. Maar marketing kan zo'n verspillend karwei zijn, met promotieartikelen, posters en direct mail. Maak het duurzamer en milieubewuster met de volgende tips van onze bron: onderneming.nl

Zet je printer uit
Als je naar een vergadering gaat, waarom zou je dan niet je laptop meenemen, als je die hebt, en daar aantekeningen over maken? Stuur de vergaderagenda van tevoren naar mensen en laat ze deze bewerken - Google Documenten is bijzonder handig, omdat verschillende gebruikers wijzigingen kunnen aanbrengen en je kunt zien wie die wijzigingen heeft aangebracht. Op deze manier hoef je geen papier te gebruiken voor je vergaderingen, maar je kunt ditzelfde principe ook meenemen in je marketing! Digitaliseer bijvoorbeeld je visitekaartjes om papier en inkt te besparen.

Verhoog je e-commerce
Probeer zoveel mogelijk van je marketinginspanningen online te krijgen. Als je een fysieke winkel hebt, ga dan online. Als je conferenties organiseert, maak ze dan virtueel. Als je een adviesbureau bent, ga dan digitaal.

Winkel lokaal
Soms is het niet mogelijk of financieel haalbaar om lokaal te winkelen. Het is vaak duurder en soms minder handig. Lokale bedrijven zijn echter van fundamenteel belang voor economische groei en het verminderen van onze impact op het milieu. Dit geldt voor ondernemers, werknemers en iedereen buiten het werk. Als je naar de plaatselijke winkel kunt gaan en de benodigdheden ophaalt die je nodig hebt, doe het dan.

Verminderen, hergebruiken, recyclen
Ja, het is cliché, maar dat is alleen maar omdat het pakkend is. Verminder de hoeveelheid afval die je kantoor produceert. Hergebruik wat je kunt en krijg herbruikbare alternatieven voor producten voor eenmalig gebruik. Recycle zoveel als je kunt. Zo simpel is het letterlijk!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Twenty Four Marketing

Twenty Four Marketing is een fullservice marketingbureau met specialisten in on- en offline marketing. Door middel van het inzetten van dit volledige team van specialisten op het gebied van onder andere linkbuilding, webdesign, emailmarketing, content marketing, social media en seo optimalisatie wordt een breed spectrum van hedendaagse marketingtools gerealiseerd. Deze zijn op maat en daarmee doeltreffend in te zetten voor en door met name MKB-bedrijven.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in