Overslaan en naar de inhoud gaan

Zilveren Kruis komt met online community

De verzekeraar wil dat dit een online dorpsplein wordt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Klant Contact bij Zilveren Kruis Annemiek Heijer: ‘Wat we met de community willen bereiken is een groep betrokken mensen die met elkaar en met ons in gesprek zijn over wat voor hen belangrijk is als het gaat om zorg en gezondheid’.

related partner content for mobile comes here

De verzekeringsmaatschappij is  van mening dat de community een antwoord is op drie trends ‘die de communicatie steeds vaker beïnvloeden’.

1. Van dialoog naar multiloog

Mensen zijn steeds meer online met elkaar in contact. ‘De dialoog wordt hiermee een multiloog die wordt vastgelegd en bewaard.’ Binnen de Zilveren Kruis Community moet het voor mensen mogelijk zijn gesprekken van anderen realtime te volgen, maar de informatie uit de dialoog ook later nog raadplegen. De online gesprekken moeten zo een bron van informatie worden.

2. Health = wealth

Online bronnen worden vaker geraadpleegd om gezondheid gerelateerde informatie te verzamelen. Zilveren Kruis meent daarom dat zorgverzekeraars mensen toegang moeten geven tot goede informatie via online kanalen. Het wil de informatie die beschikbaar komt vanuit de community in een kennisbank opnemen.  

3. Review economy

De consument wil volgens Zilveren Kruis realtime zien wat een organisatie doet, hoe ze naar klanten reageert en wat voor ervaring anderen hebben met de dienstverlening. ‘De Zilveren Kruis Community laat ervaringen in zorg en gezondheid zien’, aldus de verzekeraar. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in