Overslaan en naar de inhoud gaan

Yvonne Nassar: 'Ook de RAI concurreert met Alibaba'

De wisselcolumn van deze keer de head of marketing & innovation RAI Amsterdam
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is mooi om in deze tijd marketeer te zijn. Iedereen, maar tegelijkertijd niemand, weet wat ons te wachten staat. Eerder waren V&D-winkels uit het straatbeeld niet weg te denken, nu is de omzet van de Bijenkorf-webshop net zo hoog als de omzet van hun grootste filiaal. En wellicht maakt Uber chauffeurs overbodig door te innoveren met zelfrijdende auto&;s. Verandering is de enige constante.

related partner content for mobile comes here

Invloed vergroten

Dit is het moment voor marketeers om hun invloed aan de strategietafel te vergroten. Om alles wat we zien, horen en voelen, te vertalen naar kansen voor onze organisaties. Onze kennis van de markt, de communities waarin we ons begeven en de wereld om ons heen, zijn hierbij van grote waarde. Er zijn veel data beschikbaar, via sociale media is een goed klantengesprek dichtbij en aan trendrapporten geen gebrek.

Het is een kwestie van vertrouwen op deze inzichten en er iets mee doen. Versneld.

De toekomst van je organisatie staat op het spel. Voorspellen wat mensen raakt, verdienmodellen herijken, pilots organiseren en ervan leren, delen, co-creëren, loslaten.

Dit zijn initiatieven van deze tijd waarmee marketeers zichzelf kunnen onderscheiden.

Trends en inzichten vertalen

Bij de RAI vroegen we ons af of er een toekomst is voor evenementen. Want ook wij concurreren met Alibaba.com. Trends en inzichten vertalen we naar toekomstscenario’s.

We geloven dat de fysieke ontmoetingen blijven bestaan; ze worden door virtuele mogelijkheden verrijkt. Evenementen leveren waarde door innovatie, inspiratie, kennisdeling en matchmaking. Wij werken bedrijfsbreed versneld aan innovaties. Daarbij laten wij ons inspireren door onze klanten, partners en best practices in de wereld. Zo testen we indoor navigatie-oplossingen.

Zodat beurs- of congresbezoekers kunnen zien wie er uit hun netwerk, fysiek of virtueel, ‘aanwezig’ is.

Als marketeer is het zaak alert te blijven. Om afscheid te nemen van geijkte paden en de lead te nemen bij kansen die schreeuwen om aandacht. Dat is een te gekke uitdaging. Vooral als verandering de enige constante is.

Deze column, in samenwerking met NIMA, staat in

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in