Overslaan en naar de inhoud gaan

Wetenschappers lanceren reclamepaneel in de ruimte

Het reclamepaneel zal vijftien keer per dag rond de aarde cirkelen, en is bedoeld voor fondsenwerving.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SpaceBillboard, een ondersteuner van innovatief ruimtevaartonderzoek, lanceert binnenkort het eerste reclamepaneel ooit in de ruimte. Het project is een mijlpaal en toont het groeiende belang van CubeSats in ruimteonderzoek aan.

related partner content for mobile comes here

CubeSats

Onderzoekers van de KU Leuven Universiteit in België kwamen op het idee om een echt reclamepaneel in de ruimte te lanceren om fondsen te werven voor hun onderzoek naar een innovatief type satelliet, genaamd CubeSats.

Betrokken in ruimtevaartonderzoek

Een CubeSat is klein – ongeveer de grootte van een melkkarton – en erg licht, wat het goedkoper maakt om te bouwen en te lanceren; interessant voor universiteiten en start-ups om betrokken te raken in ruimtevaartonderzoek.

Het Europese ruimtevaartagentschap ESA en NASA in de VS hebben actieve CubeSat-programma’s die de ontwikkeling van opkomende technologieën ondersteunen en deze beschikbaar maken voor de industrie.

Merk in de ruimte

Tjorven Delabie, mede-oprichter van SpaceBillboard: ‘Het gaat om een out-of-this-world-project, dat bedrijven toelaat om hun merk de ruimte in te brengen. Het idee slaat aan, want ondertussen hebben verschillende bedrijven al hun boodschap op het billboard geplaatst.’

SpaceBillboard, een ondersteuner van innovatief ruimtevaartonderzoek, lanceert binnenkort het eerste reclamepaneel ooit in de ruimte. Het project is een mijlpaal en toont het groeiende belang van CubeSats in ruimteonderzoek aan.

CubeSats

Onderzoekers van de KU Leuven Universiteit in België kwamen op het idee om een echt reclamepaneel in de ruimte te lanceren om fondsen te werven voor hun onderzoek naar een innovatief type satelliet, genaamd CubeSats.

Betrokken in ruimtevaartonderzoek

Een CubeSat is klein – ongeveer de grootte van een melkkarton – en erg licht, wat het goedkoper maakt om te bouwen en te lanceren; interessant voor universiteiten en start-ups om betrokken te raken in ruimtevaartonderzoek.

Het Europese ruimtevaartagentschap ESA en NASA in de VS hebben actieve CubeSat-programma’s die de ontwikkeling van opkomende technologieën ondersteunen en deze beschikbaar maken voor de industrie.

Merk in de ruimte

Tjorven Delabie, mede-oprichter van SpaceBillboard: ‘Het gaat om een out-of-this-world-project, dat bedrijven toelaat om hun merk de ruimte in te brengen. Het idee slaat aan, want ondertussen hebben verschillende bedrijven al hun boodschap op het billboard geplaatst.’

Alcântara

De lancering van het reclamepaneel is voorzien voor begin 2016, van op de lanceerbasis van Alcântara in Brazilië. De boodschappen op het SpaceBillboard zullen de hoogste en snelste ooit zijn, vliegend aan 27.400 km/h op een hoogte van 500 km. Het reclamepaneel zal vijftien keer per dag rond de aarde cirkelen, waardoor de advertenties hun boodschap letterlijk rond de wereld brengen.

Continu getoond

Het paneel zal niet zichtbaar zijn vanuit de aarde, maar alle boodschappen zullen continu getoond worden op de website van , en zullen ook gebruikt worden in de campagnes van de adverteerders.

Liefdesverklaringen

Mensen inspireren is een belangrijk onderdeel van de missie van SpaceBillboard. Daarom is het ook mogelijk om zelf een persoonlijke boodschap op het paneel te plaatsen. Tot nu toe hebben al enkele mensen hun boodschap met de wereld gedeeld. De meeste boodschappen zijn liefdesverklaringen die letterlijk de wereld rond zullen gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in