Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen veroveren het net

Op dit moment zijn er bijna 2,5 miljoen vrouwen online. Dat is ruim 40% van alle internetters. Een gigantische doelgroep met eigen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind 1998 kwam het aantal surfende vrouwen nog maar op zo’n 250.000; inmiddels gebruikt 40 procent van alle Nederlandse vrouwen boven de 16 internet. Wat zoekt de vrouw op internet: Vooral praktische, objectieve informatie. Verder vinden zij internet een geschikt medium om contacten te leggen en te onderhouden, zoeken ze er ontspanning (hoewel dit zelden expliciet gezegd wordt) en gaan ze er ‘voor’winkelen.

related partner content for mobile comes here

Vrouwen klagen meer over de ontoegankelijkheid van internet dan mannen. 68% houdt er regelmatig mee op omdat het zoeken te lang duurt (mannen 63%), 59% vindt dat zoeken relatief snel gaat (mannen 71%), 56% kan regelmatig iets specifieks niet vinden (mannen 37%) en 55% vindt internet onoverzichtelijk (mannen 56%). Net als mannen zoeken vrouwen regelmatig met behulp van een zoekmachine, maar zij maken relatief meer gebruik van indexpagina’s en portals zoals Startpagina.nl. Vrouwen benaderen vaker dan mannen een site door het gokken van de URL en bookmarken minder.

Belangrijk vinden vrouwen dat een site selecteert op persoonlijke interesses en smaak, en dat de informatie voor ze gefilterd wordt. Verder stellen ze prijs op heldere navigatie, een persoonlijke benadering en een betrouwbare afzender. Een (vrouwen)blad beschouwen zij als een objectieve neutrale afzender; een referentiekader voor de producten en diensten waarover ze schrijven en die geadverteerd worden. Daardoor worden de advertenties ook eerder aangeklikt: 40% van de Libelle.nl bezoeksters gaf aan recentelijk een advertentie te hebben bekeken, tegen 23% landelijk. Product sites vinden zij vaak wel expertise uitstralen, maar tegelijkertijd geeft het minder gevoel van objectiviteit en wordt de voorlichting vaak te technisch gevonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in